Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/13862
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorGawlik, Marta-
dc.date.accessioned2020-05-06T13:13:21Z-
dc.date.available2020-05-06T13:13:21Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citation"Nowa Biblioteka" Nr 4 (2019), s. 117-134pl_PL
dc.identifier.issn2451-2575-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/13862-
dc.description.abstractTemat artykułu stanowi kultura czytelnicza dwunastoletniego chłopca z zespołem Downa, ucznia IV klasy szkoły specjalnej. W celu zbadania zagadnienia wyznaczono dyspozycje motywacyjne i instrumentalne, a także opisano zachowania czytelnicze dziecka. Wykorzystano również model badania motywacji czytelniczej w perspektywie psychologiczno-pedagogicznej Johna Guthriego i Allana Wigfielda; model ten został zaimplementowany do polskich warunków przez Zofię Zasacką. Omówiono zainteresowania i wybory czytelnicze chłopca. Materiał do badań zebrano po ustaleniu form spędzania przez niego wolnego czasu, przeprowadzeniu wywiadu z jego matką oraz określeniu motywacji czytelniczych dziecka za pomocą kwestionariusza. Analiza obejmowała okres od stycznia do marca 2018 r.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/*
dc.subjectKultura czytelnicza dzieckapl_PL
dc.subjectZespół Downapl_PL
dc.titleKultura czytelnicza dziecka z zespołem Downa (studium przypadku)pl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.relation.journalNowa Biblioteka. Usługi, Technologie Informacyjne i Mediapl_PL
dc.identifier.doi10.31261/NB.2019.35.07-
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Gawlik_Kultura_czytelnicza_dziecka_z_zespolem_Downa_studium_przypadku.pdf468,43 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons