DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Gawlik, Marta | - |
dc.date.accessioned | 2020-05-06T13:13:21Z | - |
dc.date.available | 2020-05-06T13:13:21Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.citation | "Nowa Biblioteka" Nr 4 (2019), s. 117-134 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 2451-2575 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/13862 | - |
dc.description.abstract | Temat artykułu stanowi kultura czytelnicza dwunastoletniego chłopca
z zespołem Downa, ucznia IV klasy szkoły specjalnej. W celu zbadania zagadnienia
wyznaczono dyspozycje motywacyjne i instrumentalne, a także opisano zachowania
czytelnicze dziecka. Wykorzystano również model badania motywacji czytelniczej
w perspektywie psychologiczno-pedagogicznej Johna Guthriego i Allana Wigfielda;
model ten został zaimplementowany do polskich warunków przez Zofię Zasacką.
Omówiono zainteresowania i wybory czytelnicze chłopca. Materiał do badań zebrano
po ustaleniu form spędzania przez niego wolnego czasu, przeprowadzeniu wywiadu
z jego matką oraz określeniu motywacji czytelniczych dziecka za pomocą kwestionariusza.
Analiza obejmowała okres od stycznia do marca 2018 r. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/ | * |
dc.subject | Kultura czytelnicza dziecka | pl_PL |
dc.subject | Zespół Downa | pl_PL |
dc.title | Kultura czytelnicza dziecka z zespołem Downa (studium przypadku) | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
dc.relation.journal | Nowa Biblioteka. Usługi, Technologie Informacyjne i Media | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.31261/NB.2019.35.07 | - |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (W.Hum.)
|