http://hdl.handle.net/20.500.12128/13959
Tytuł: | Król Korczak w Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN. Koncepcje pedagogiczne Janusza Korczaka a muzealne przestrzenie |
Autor: | Wójcik-Dudek, Małgorzata |
Słowa kluczowe: | Doświadczenie; Korczak Janusz; Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN w Warszawie; Pedagogika; Zwrot edukacyjny |
Data wydania: | 2019 |
Źródło: | Nowa Biblioteka, Nr 4 (2019), s 7-27 |
Abstrakt: | W a rtykule opisane zostały przestrzenie i nspirowane refleksją pedagogiczną Janusza Korczaka, znajdujące się w Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN: miejsce edukacji rodzinnej „U króla Maciusia” oraz wystawa „W Polsce króla Maciusia. 100-lecie odzyskania niepodległości”. Autorka ukazała, w jaki sposób zwrot edukacyjny we współczesnym muzealnictwie przełożył się na rozwój koncepcji przestrzeni muzealnej przeznaczonej dla dzieci. Koncepcja ta w dużym stopniu wyrasta ze współczesnych teorii wychowania, począwszy od konstruktywizmu Johna Deweya, przez pedagogikę Janusza Korczaka, aż po popularne dziś skandynawskie modele wychowania. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/13959 |
DOI: | 10.31261/NB.2019.35.01 |
ISSN: | 2451-2575 |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (W.Hum.) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Wojcik-Dudek_Krol_Korczak.pdf | 600,01 kB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons