Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/13959
Tytuł: Król Korczak w Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN. Koncepcje pedagogiczne Janusza Korczaka a muzealne przestrzenie
Autor: Wójcik-Dudek, Małgorzata
Słowa kluczowe: Doświadczenie; Korczak Janusz; Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN w Warszawie; Pedagogika; Zwrot edukacyjny
Data wydania: 2019
Źródło: Nowa Biblioteka, Nr 4 (2019), s 7-27
Abstrakt: W a rtykule opisane zostały przestrzenie i nspirowane refleksją pedagogiczną Janusza Korczaka, znajdujące się w Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN: miejsce edukacji rodzinnej „U króla Maciusia” oraz wystawa „W Polsce króla Maciusia. 100-lecie odzyskania niepodległości”. Autorka ukazała, w jaki sposób zwrot edukacyjny we współczesnym muzealnictwie przełożył się na rozwój koncepcji przestrzeni muzealnej przeznaczonej dla dzieci. Koncepcja ta w dużym stopniu wyrasta ze współczesnych teorii wychowania, począwszy od konstruktywizmu Johna Deweya, przez pedagogikę Janusza Korczaka, aż po popularne dziś skandynawskie modele wychowania.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/13959
DOI: 10.31261/NB.2019.35.01
ISSN: 2451-2575
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Wojcik-Dudek_Krol_Korczak.pdf600,01 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons