DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Marciniak, Przemysław | - |
dc.date.accessioned | 2018-03-20T13:59:46Z | - |
dc.date.available | 2018-03-20T13:59:46Z | - |
dc.date.issued | 2004 | - |
dc.identifier.citation | Scripta Classica, Vol. 1 (2004), s. 67-93 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 1732-3509 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/1400 | - |
dc.description.abstract | Przedmiotem rozważań podjętych w artykule są utwory literatury bizantyńskiej wzorowane
bądź pozostające pod wpływem dramatów antycznych: dwa teksty niedramatyczne - satyra Podróż
Mazarisa do Hadesu (XV wiek) oraz tzw. inwektywa humanistyczna autorstwa Jana Argyropoulosa
(również XV wiek). Oba teksty obfitują w słownictwo zaczerpnięte z komedii Arystofanesa. Dramatami
są trzy następne utwory literackie - centon Christos Paschon, Katomyomachia Teodora Prodromosa
oraz Dramation Michała Hapluchejra. Analiza porównawcza Christos Paschon i Katomyomachii
wykazuje istotne podobieństwa pomiędzy tymi utworami, co przemawia za dwunastowiecznym
pochodzeniem centonu. Dramat Christos Paschon jest również przykładem bizantyńskiej imitatio,
podczas gdy Katomyomachię można by określić mianem aemulatio. | pl_PL |
dc.language.iso | en | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | dramat grecki | pl_PL |
dc.subject | literatura bizantyńska | pl_PL |
dc.title | Dealing with the heritage : byzantine experiments with greek drama | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (W.Hum.)
|