Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/1400
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorMarciniak, Przemysław-
dc.date.accessioned2018-03-20T13:59:46Z-
dc.date.available2018-03-20T13:59:46Z-
dc.date.issued2004-
dc.identifier.citationScripta Classica, Vol. 1 (2004), s. 67-93pl_PL
dc.identifier.issn1732-3509-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/1400-
dc.description.abstractPrzedmiotem rozważań podjętych w artykule są utwory literatury bizantyńskiej wzorowane bądź pozostające pod wpływem dramatów antycznych: dwa teksty niedramatyczne - satyra Podróż Mazarisa do Hadesu (XV wiek) oraz tzw. inwektywa humanistyczna autorstwa Jana Argyropoulosa (również XV wiek). Oba teksty obfitują w słownictwo zaczerpnięte z komedii Arystofanesa. Dramatami są trzy następne utwory literackie - centon Christos Paschon, Katomyomachia Teodora Prodromosa oraz Dramation Michała Hapluchejra. Analiza porównawcza Christos Paschon i Katomyomachii wykazuje istotne podobieństwa pomiędzy tymi utworami, co przemawia za dwunastowiecznym pochodzeniem centonu. Dramat Christos Paschon jest również przykładem bizantyńskiej imitatio, podczas gdy Katomyomachię można by określić mianem aemulatio.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectdramat greckipl_PL
dc.subjectliteratura bizantyńskapl_PL
dc.titleDealing with the heritage : byzantine experiments with greek dramapl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Marciniak_Dealing_with_the_heritage.pdf1,15 MBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons