Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/14380
Tytuł: Nazwy własne jako nośnik wartościowania w tekstach reklamowych
Autor: Łuc, Izabela
Słowa kluczowe: common name; proper name; valuation; advertisement; language game
Data wydania: 2015
Źródło: Onomastica, Vol. 59 (2015) s. 77-91
Abstrakt: The article discusses the ways and mechanisms of inscribing selected proper names into the advertising con(text) and attempts at disintegrating the components of onyms. It shows the use of their connotational and associational value, as well as their contextual associational potential. The description of those phenomena enables one to formulate conclusions about the function and functional shifts of onyms, as well as about the shaping of a postmodern system of values by means of the same.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/14380
ISSN: 0078-4648
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Luc_Nazwy_wlasne_jako_nosnik_wartosciowania.pdf1,08 MBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons