Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/1439
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorŁuszczak, Małgorzata-
dc.contributor.authorKopoczek, Remigiusz-
dc.contributor.authorKroczek-Wasińska, Katarzyna-
dc.date.accessioned2018-03-21T12:03:36Z-
dc.date.available2018-03-21T12:03:36Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationStudia Artystyczne, 2014, nr 1, s. 81-86pl_PL
dc.identifier.issn2391-9965-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/1439-
dc.description.abstractPrezentowane działania dotyczą poszukiwania nowych metod dydaktycznych związanych z kształceniem nauczycieli na kierunku edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych, realizowanym na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach w Instytucie Sztuki w Cieszynie. Aktualna sytuacja sztuki charakteryzuje się dużą złożonością, która spowodowana jest z jednej strony kontekstem teoretycznym modernizmu i inwazją kultury popularnej, a z drugiej – pojawieniem się w sztuce nowych mediów, takich jak: plastyczne działania intermedialne i multimedialne, art netu oraz zróżnicowanych praktyk artystycznych. Nowa rzeczywistość stawia nowe zadania przed nauczycielami. Przygotowując ich do zawodu, nie należy zapominać o złożoności tego problemu i ograniczać się jedynie do działań warsztatowych i historii sztuki (wartości poszczególnych dzieł). Interdyscyplinarne podejście do uczestnictwa w kulturze wizualnej wydaje się najbardziej słusznym rozwiązaniem. Przykładem działań interdyscyplinarnych są nowe standardy kształcenia nauczycieli w Polsce, które koncentrują się na szeroko rozumianych kategoriach tematycznych, np. człowiek i media, a w mniejszym stopniu opisują techniki plastyczne. Dyskurs prowadzony na uniwersytetach, zajmujących się kształceniem nauczycieli, zmierza do poszukiwania nowych koncepcji i metod, które pozwoliłyby na edukację dostosowaną do wymogów i potrzeb współczesnego świata. Zespół nauczycieli Katedry Interdyscyplinarnej Kreacji Artystycznej podejmuje szereg działań edukacyjno-artystycznych. W ich ramach wykorzystywane są zarówno tradycyjne narzędzia i techniki, jak również rzeczywistość wirtualna i rzeczywistość rozszerzona. Artykuł prezentuje kilkanaście warsztatów zrealizowanych na Uniwersytecie Śląskim w Cieszynie, a także w ramach międzynarodowych projektów, takich jak Lifelong Learning Programme w Austrii, Czechach i we Włoszech.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectdziałania warsztatowepl_PL
dc.subjectmultimediapl_PL
dc.subjectintermediapl_PL
dc.subjectrzeczywistość wirtualnapl_PL
dc.titleSpace Mixingpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Luszczak_Space_Mixing.pdf959,8 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons