DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Łuszczak, Małgorzata | - |
dc.contributor.author | Kopoczek, Remigiusz | - |
dc.contributor.author | Kroczek-Wasińska, Katarzyna | - |
dc.date.accessioned | 2018-03-21T12:03:36Z | - |
dc.date.available | 2018-03-21T12:03:36Z | - |
dc.date.issued | 2014 | - |
dc.identifier.citation | Studia Artystyczne, 2014, nr 1, s. 81-86 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 2391-9965 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/1439 | - |
dc.description.abstract | Prezentowane działania dotyczą poszukiwania nowych metod
dydaktycznych związanych z kształceniem nauczycieli na
kierunku edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych,
realizowanym na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach
w Instytucie Sztuki w Cieszynie. Aktualna sytuacja sztuki
charakteryzuje się dużą złożonością, która spowodowana jest
z jednej strony kontekstem teoretycznym modernizmu i inwazją
kultury popularnej, a z drugiej – pojawieniem się w sztuce
nowych mediów, takich jak: plastyczne działania intermedialne
i multimedialne, art netu oraz zróżnicowanych praktyk artystycznych.
Nowa rzeczywistość stawia nowe zadania przed
nauczycielami. Przygotowując ich do zawodu, nie należy
zapominać o złożoności tego problemu i ograniczać się jedynie
do działań warsztatowych i historii sztuki (wartości poszczególnych
dzieł). Interdyscyplinarne podejście do uczestnictwa
w kulturze wizualnej wydaje się najbardziej słusznym rozwiązaniem.
Przykładem działań interdyscyplinarnych są nowe
standardy kształcenia nauczycieli w Polsce, które koncentrują
się na szeroko rozumianych kategoriach tematycznych,
np. człowiek i media, a w mniejszym stopniu opisują techniki
plastyczne. Dyskurs prowadzony na uniwersytetach, zajmujących
się kształceniem nauczycieli, zmierza do poszukiwania
nowych koncepcji i metod, które pozwoliłyby na edukację
dostosowaną do wymogów i potrzeb współczesnego świata.
Zespół nauczycieli Katedry Interdyscyplinarnej Kreacji
Artystycznej podejmuje szereg działań edukacyjno-artystycznych.
W ich ramach wykorzystywane są zarówno tradycyjne
narzędzia i techniki, jak również rzeczywistość wirtualna
i rzeczywistość rozszerzona. Artykuł prezentuje kilkanaście
warsztatów zrealizowanych na Uniwersytecie Śląskim w Cieszynie, a także w ramach międzynarodowych projektów,
takich jak Lifelong Learning Programme w Austrii, Czechach
i we Włoszech. | pl_PL |
dc.language.iso | en | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | działania warsztatowe | pl_PL |
dc.subject | multimedia | pl_PL |
dc.subject | intermedia | pl_PL |
dc.subject | rzeczywistość wirtualna | pl_PL |
dc.title | Space Mixing | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WSiNoE)
|