Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/14433
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorMaliszewski, Krzysztof-
dc.date.accessioned2020-06-05T09:24:01Z-
dc.date.available2020-06-05T09:24:01Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationNauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne, Vol. 2, iss. 1 (2016), s. 15-28pl_PL
dc.identifier.issn2450-4491-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/14433-
dc.description.abstractThe divergence trend in cognition and education is so strong that instead of an image in high definition we cease to see the reality as a meaningful whole. Therefore, it is the time of blurred genres and interdisciplinary research. However, pedagogy hardly copes with the postulate of interdisciplinarity. The breakdown into research plots and specializations blocks the question about multidimensional education. The problem is even more serious. Interdisciplinarity also has adverse consequences, which brings on the need to change the academic culture. Transdisciplinarity makes a higher level of interdisciplinarity as a change in the epistemological status of the individual humanities. In that context, philosophical pedagogy is not just a part of pedagogy, but it is an internal transdisciplinary movement in pedagogy.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectphilosophical pedagogypl_PL
dc.subjectblurred genrespl_PL
dc.subjectinterdisciplinaritypl_PL
dc.subjecttransdisciplinaritypl_PL
dc.subjectspecialization of a higher orderpl_PL
dc.titlePedagogika filozoficzna jako ruch transdyscyplinarnypl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.identifier.doi10.5604/17339758.1198744-
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Maliszewski_Pedagogika_filozoficzna.pdf359,14 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons