DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Widawska, Edyta | - |
dc.date.accessioned | 2020-06-05T12:45:18Z | - |
dc.date.available | 2020-06-05T12:45:18Z | - |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.identifier.citation | "Pedagogika Społeczna" 2017, nr 3, s. 177-201 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 1642-672X | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/14440 | - |
dc.description.abstract | Toczące się dyskusje na temat miejsca i znaczenia najmłodszych członków społeczeństw – dzieci, często koncentrują się na zagadnieniu możliwości ich realnego uczestnictwa w życiu społecznym. Temat ten zostanie przedstawiony na przykładzie działań włączających do uczestnictwa osoby poniżej 18 roku życia w ramach budżetu obywatelskiego. Przekazywanie wiedzy o możliwościach realnego udziału w życiu społeczności i współdecydowania o wydatkach z budżetu miasta/gminy oraz kształtowanie umiejętności podejmowania działań partycypacyjnych wśród najmłodszych mieszkańców stanowi podstawę kształtowania postaw proobywatelskich. W jaki sposób można wprowadzać do praktyki życia społecznego ten model uczestnictwa dzieci stanowi podstawę podjętych rozważań. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/ | * |
dc.subject | Uczestnictwo dzieci | pl_PL |
dc.subject | budżet obywatelski | pl_PL |
dc.subject | poczucie sprawstwa | pl_PL |
dc.subject | społeczeństwo obywatelskie | pl_PL |
dc.title | Budżet obywatelski szkołą demokracji i uczestnictwa dla najmłodszych : studium przypadku | pl_PL |
dc.title.alternative | Participatory budgeting as a school of democracy and participation for children : case study | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WNS)
|