Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/14535
Tytuł: Uczeń z niepełnosprawnością w kilku odsłonach - o drogach i bezdrożach zaspokajania potrzeb edukacyjnych w szkole ogólnodostępnej
Autor: Gajdzica, Zenon
Słowa kluczowe: student with disability; inclusive education; special educational needs
Data wydania: 2015
Źródło: "Przegląd Badań Edukacyjnych" nr 1 (2015), s. 161-170
Abstrakt: The article aims at presenting the disabled student from several possible points of view which result from overlapping categories: visible – invisible and looked-after – neglected. An attempt is made at defining the indicated categories more accurately and at situating them in the school classroom space. The author’s intention is not to describe the practice itself but rather to construct a particular concept which might be applied as a possible perspective in identifying and explaining the situation of a disabled student being part of compulsory schooling in the inclusive form.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/14535
DOI: 10.12775/PBE.2015.041
ISSN: 1895-4308
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Gajdzica_uczen_z_niepelnosprawnoscia_w_kilku.pdf488 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons