DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Foltys, Joachim | - |
dc.date.accessioned | 2018-03-22T13:56:41Z | - |
dc.date.available | 2018-03-22T13:56:41Z | - |
dc.date.issued | 2010 | - |
dc.identifier.citation | B. Kożusznik, M. Chrupała-Pniak (red.), "Zastosowania psychologii w zarządzaniu" (S. 117-127). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego. | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 9788322619247 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/1503 | - |
dc.description.abstract | Wyprowadzenie wybranych funkcji i obszarów (outsourcing) organizacji
poza nią z uwzględnieniem aspektów kultury organizacji, w tym kultury
narodowej, pozwoli na tworzenie nowej wartości w jej łańcuchu wartości.
Koncepcja zastosowania outsourcingu w aspekcie realnego uwzględniania
„lokalnych” kultur organizacyjnych, w tym wynikająca z uwzględnienia
„lokalnej” kultury narodowej, pozwala na:
— tworzenie dodatkowych wartości w organizacji zlecającej, która na
lokalnym rynku nie jest w stanie tworzyć innowacyjnych rozwiązań
zwiększających jej efektywność ekonomiczną,
— zwiększenie korzyści natury kulturowej (rytuały, symbolika materialna,
język i inne),
— wykorzystanie syndromu wizerunku zarówno z pozycji zleceniodawcy
(korzystanie z renomowanych dostarczycieli usług, z danego rynku
— szwajcarskiego jako usługi finansowe — lub wybranych korporacji,
np. IBM, GAZPROM, SHELL, BP), jak i z pozycji zleceniobiorcy
— na przykład wykorzystując jego dobrą kondycję ekonomiczno-finansową;
— eliminację konfliktów, których podłożem pozostają uwarunkowania
kulturowe.
Zastosowanie outsourcingu w zarządzaniu organizacjami z jednej
strony pozwala na „konsumowanie” korzyści wynikających z globalizacji
działania, z drugiej — stwarza możliwość uwzględnienia w funkcjonowaniu
organizacji różnic ich kultur (zarówno kultury organizacji — zleceniodawcy,
jak i kultury organizacji — zleceniobiorcy) i kultur lokalnych
narodowych.
Reasumując, należy podkreślić ogromne możliwości wykorzystania
outsourcingu jako narzędzia eliminacji barier kulturowych w funkcjonowaniu
organizacji na poszczególnych rynkach oraz w funkcjonowaniu
globalnych organizacji wielokulturowych. Proces globalizacji dynamizuje
tworzenie organizacji wielokulturowych, co implikuje jeszcze większy
wpływ aspektów kulturowych na ich funkcjonowanie. Dlatego uwzględnianie wybranych aspektów kultur przez zastosowanie outsourcingu
zwiększa szanse przetrwania organizacji na bardzo turbulentnym globalnym
rynku. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | outsourcing | pl_PL |
dc.subject | organizacja | pl_PL |
dc.title | "Outsourcing" jako metoda eliminacji barier kulturowych w funkcjonowaniu organizacji wielokulturowych | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bookPart | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały
|