Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/15044
Tytuł: Autentyczny tekst pisany jako pomoc dydaktyczna w nauczaniu dorosłych komunikowania się w języku specjalistycznym
Autor: Markowski, Grzegorz
Słowa kluczowe: authentic written texts; teaching communication in specialist language; business language
Data wydania: 2011
Źródło: Neofilolog, Nr 37, (2011) s. 109-119
Abstrakt: This paper is an attempt to present the role of authentic written texts in teaching communication in specialist language, based on the example of business language. The terms detailed here include communication, lan-guage as communication tool and specialist text. The methods of creating new terms, correlations between the sender of some content and its ad-dressee, and the specialist knowledge held. The options of using specialist texts in business language classes were also presented. In this case such texts include information materials, interviews, certificates, contacts, agree-ments, statements, confirmations, invoices, orders, reports, other docu-ments and commercial forms and commercial and official correspondence.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/15044
ISSN: 2545-3971
1429-2173
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Markowski_Autentyczny_tekst_pisany.pdf645,12 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons