Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji:
http://hdl.handle.net/20.500.12128/15068
Tytuł: | Teleologia kształcenia w II Rzeczpospolitej - źródłem inspiracji dla współczesnej edukacji |
Autor: | Drynda, Danuta |
Słowa kluczowe: | kształcenie w II Rzeczypospolitej; teleologia kształcenia; edukacja w Polsce |
Data wydania: | 1999 |
Źródło: | Przegląd Historyczno-Oświatowy, 1999, nr 3/4, s. 255-267 |
Abstrakt: | W dziejach polskiej myśli pedagogicznej można odnaleźć wiele wzniosłych idei
i ich praktycznych ucieleśnień, które mogą i często stanowią źródło inspiracji dla
współczesnej edukacji. Do zagadnień takich można zaliczyć m.in. problematykę
ideologii kształcenia w II Rzeczypospolitej.
W związku jednak z samym terminem „teleologia kształcenia” rodzą się dwa
pytania, a mianowicie:
• czy zasadne jest używanie terminu „teleologia” w odniesieniu do dydaktyki II
Rzeczypospolitej jako jednej z dyscyplin?
• jaką nadać formułę, treść samemu terminowi „kształcenie”, które dotąd, zdaniem
niektórych współczesnych dydaktyków, należy do najmniej jasnych pojęć
pedagogicznychl[...] |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/15068 |
ISSN: | 0033-2178 |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WNS)
|