Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/15068
Tytuł: Teleologia kształcenia w II Rzeczpospolitej - źródłem inspiracji dla współczesnej edukacji
Autor: Drynda, Danuta
Słowa kluczowe: kształcenie w II Rzeczypospolitej; teleologia kształcenia; edukacja w Polsce
Data wydania: 1999
Źródło: Przegląd Historyczno-Oświatowy, 1999, nr 3/4, s. 255-267
Abstrakt: W dziejach polskiej myśli pedagogicznej można odnaleźć wiele wzniosłych idei i ich praktycznych ucieleśnień, które mogą i często stanowią źródło inspiracji dla współczesnej edukacji. Do zagadnień takich można zaliczyć m.in. problematykę ideologii kształcenia w II Rzeczypospolitej. W związku jednak z samym terminem „teleologia kształcenia” rodzą się dwa pytania, a mianowicie: • czy zasadne jest używanie terminu „teleologia” w odniesieniu do dydaktyki II Rzeczypospolitej jako jednej z dyscyplin? • jaką nadać formułę, treść samemu terminowi „kształcenie”, które dotąd, zdaniem niektórych współczesnych dydaktyków, należy do najmniej jasnych pojęć pedagogicznychl[...]
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/15068
ISSN: 0033-2178
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Drynda_Teleologia_ksztalcenia_w_II_Rzeczpospolitej.pdf870,74 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie Autorstwa 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons