Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/15086
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorTobiasz, Lesław-
dc.date.accessioned2020-07-09T12:14:05Z-
dc.date.available2020-07-09T12:14:05Z-
dc.date.issued2009-
dc.identifier.citationNeofilolog, Nr 33, (2009) s. 257-268pl_PL
dc.identifier.issn2545-3971-
dc.identifier.issn1429-2173-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/15086-
dc.description.abstractThe article presents results of an inquiry made among the students of English philology who learn German mostly as L3 in addition to English as L2 in a special translation program. The inquiry shows through many examples that English is a source both for complex positive transfer into German as well of interference. The answers of the students indicate the very important role of individual characteristics in the process of language learning. The author concludes that effective leaning of a foreign language requires the use of individual learner strategies and appropriate reference to knowledge both in the mother tongue and in other foreign languages.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/pl/*
dc.subjectEnglish philologypl_PL
dc.subjectGerman languagepl_PL
dc.subjecttranslation programpl_PL
dc.subjectSilesian Universitypl_PL
dc.titleJęzyk angielski w procesie uczenia się języka niemieckiego - pomoc czy przeszkoda? Krytyczna analiza ankiet przeprowadzonych wśród studentów anglistyki Uniwersytetu Śląskiego w grupach tłumaczeniowych z językiem niemieckimpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Tobiasz_Jezyk_angielski_w_procesie_uczenia_sie.pdf889,26 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons