Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/15121
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorSułkowska, Monika-
dc.date.accessioned2020-07-13T08:08:35Z-
dc.date.available2020-07-13T08:08:35Z-
dc.date.issued2009-
dc.identifier.citationNeofilolog, Nr 33, (2009) s. 133-142pl_PL
dc.identifier.issn2545-3971-
dc.identifier.issn1429-2173-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/15121-
dc.description.abstractThe author of this paper explores the issue of the comprehension of phraseological units. The problem is of great importance not only to linguistics but also to the theory of language learning-teaching as comprehension and phraseological unit acquisition are important factors in the process of teaching any language. The complex semantic structure of phraseological units has resulted in a number of hypotheses which describe the ways in which phraseological units are interpreted. The paper is a review of these hypotheses from a current perspective.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/pl/*
dc.subjectphraseological unitspl_PL
dc.subjectcompositionality of idiomspl_PL
dc.subjectmodels of phraseological unit comprehensionpl_PL
dc.titleRozumienie znaczeń związków frazeologicznych w perspektywie uczenia się języków obcychpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Sulkowska_Rozumienie_znaczen_zwiazkow.pdf879,79 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons