DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Nowak, Izabela | - |
dc.date.accessioned | 2020-07-16T12:18:12Z | - |
dc.date.available | 2020-07-16T12:18:12Z | - |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.identifier.citation | Przegląd Rusycystyczny, 2007, z. 1, s. 58-70 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 0137-298X | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/15194 | - |
dc.description.abstract | Badanie języka wraz z jego umotywowaniem i otoczeniem kulturowym ma bogatą
tradycję (relatywizm językowy, językowy obraz świata). Ważny staje się w nich
problem słów, które są istotne dla danej kultury. Praca poddaje analizie symbole
kolektywne, tj. znaki, które stają się manifestacją kultury i systemu wartości
w niej obowiązujących i wykazują silnie wykształcone pozytywne lub negatywne
nacechowanie (wartościowanie), które jest wiążące dla całej kultury jednostkowej.
Badanie ma na celu ustalenie, czy osoby ze znajomością dwu języków (polskiego
i rosyjskiego), z których jeden jest ich językiem ojczystym, a drugi obcym, różnicują
wartościowanie symboli kolektywnych w każdym z języków, czy też przenoszą ojczyste konotacje na język obcy, a kultura rodzima determinuje ich postrzeganie
świata niezależnie od języka, którym się posługują. Proponowany temat wpisuje się
w nurt badań komparatystycznych wysuwanych w stosunku do kultury, jak również
dotyczy problematyki nauczania języka obcego w zakresie kształtowania kompetencji
interkulturowej. | pl_PL |
dc.language.iso | ru | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/ | * |
dc.subject | symbole kolektywne | pl_PL |
dc.subject | nauczanie języka obcego | pl_PL |
dc.subject | kształtowanie kompetencji interkulturowej | pl_PL |
dc.title | Kollektivnye simboly v mezkul'turnom (pol'sko-russkom) vospriatii : opyt issledovania | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
dc.relation.journal | Przegląd Rusycystyczny | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (W.Hum.)
|