Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/15236
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorKonieczny-Pizoń, Kinga-
dc.date.accessioned2020-07-20T09:48:10Z-
dc.date.available2020-07-20T09:48:10Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationEdukacja Międzykulturowa, Nr 2 (11), (2019), s. 280-290pl_PL
dc.identifier.issn2299-4106-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/15236-
dc.description.abstractThis article presents the teacher who meets with the Other in the school environment, according to the concept of intercultural education. A child from risk settings, denoted as the Other, is defined as growing in difficult living and housing conditions and struggling with developmental crises of childhood and adolescence. Taking into account the classification of teacher types in accordance with Zbigniew Zaborowski approach, the author interprets the narration of meetings the Others (children from risk setting) with liberating, uninterested, conflictual teachers, as well as with the new category of an educator created on the basis of children’s stories.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectteacherpl_PL
dc.subjectchild from risk settingpl_PL
dc.subjectOtherpl_PL
dc.subjectintercultural educationpl_PL
dc.titleNauczyciel w doświadczeniu Innegopl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.identifier.doi10.15804/em.2019.02.19-
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Konieczny_Pizon_Nauczyciel_w_doswiadczeniu.pdf464,52 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons