DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Wołek, Magdalena | - |
dc.date.accessioned | 2020-07-30T11:30:49Z | - |
dc.date.available | 2020-07-30T11:30:49Z | - |
dc.date.issued | 2004 | - |
dc.identifier.citation | "Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego, Prace z Nauk Społecznych. Folia Philosophica" T. 22 (2004), s. 225-235 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 2353-9445 | - |
dc.identifier.issn | 1231-0913 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/15417 | - |
dc.description.abstract | Brian McHale (pisząc o postmodernistycznej poetyce powieści) zwraca uwagę na współczesną zmianę dominanty - z epistemologicznej (poznawczej, poszukującej Wyjaśnienia i Uzasadnienia), na ontologiczną („postpoznawczą”, w której pierwszoplanowym problemem stają się możliwe sposoby istnienia), zmianę z modernistycznej niepewności na postmodernistyczną wielość, niestabilność. McHale, parafrazując Annie Dillard, twierdzi, że „powieść postmodernistyczna [...] daje nam okazję do tworzenia nielicencjonowanej ontologii w miniaturze” 1. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/ | * |
dc.subject | postmodernizm | pl_PL |
dc.subject | muzyka | pl_PL |
dc.title | Muzyka w postmodernizmie | pl_PL |
dc.title.alternative | The Music Of Postmodernism | pl_PL |
dc.title.alternative | Die Musik Im Postmodernismus | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (W.Hum.)
|