Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/15529
Tytuł: Na styku dyskursów i dyscyplin: Literatura a rzeźba
Autor: Nowara-Matusik, Nina
Słowa kluczowe: Interdisciplinarity; art; correspondence of arts
Data wydania: 2020
Źródło: "Przegląd Humanistyczny" T. 64, nr 2 (2020), s. 95-101
Abstrakt: "Międzyuczelniany projekt badawczy Literatura – Konteksty, zainicjowany i kierowany przez Joannę Godlewicz-Adamiec (Uniwersytet Warszawski) oraz Tomasza Szybistego (Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie) wzbogacił się o kolejną, cenną pozycję wydawniczą – jako czwarty w serii ukazał się właśnie tom pt. Literatura a rzeźba / Literatur und Skulptur, zawierający przyczynki w językach polskim i niemieckim, skupione wokół zawartej w tytule relacji. Książka ta, zredagowana przez kierowników projektu, jest efektem współpracy badawczej nastawionej na interdyscyplinarność i transnarodowość, doskonale wpisującym się we współczesne paradygmaty badawcze oraz wychodzącym naprzeciw wyzwaniom, jakim sprostać musi humanistyka przeżywająca obecnie swoisty kryzys ontologiczny. Interdyscyplinarność tomu jest jego niewątpliwą zaletą – i nie chodzi tu bynajmniej o swobodne żonglowanie dyskursami zaczerpniętymi z różnych, nawet jeśli pokrewnych, dyscyplin, lecz o uzasadnione i przekonujące aplikowanie odmiennych podejść i perspektyw badawczych na pole własnej dziedziny. Książka jest chwalebnym dowodem na to, że wyjście poza horyzont własnej dyscypliny to nie tylko szansa na zysk czy też przyrost wiedzy w sensie epistemologicznym, ale także możliwość zrewidowania własnego stanowiska badawczego, a nierzadko także uświadomienia sobie jego ograniczeń." (fragm.)
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/15529
DOI: 10.31338/2657-599X.ph.2020-2.6
ISSN: 0033-2194
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Nowara-Matusik_Na_styku_dyskursów_i_dyscyplin.pdf405,66 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie Autorstwa 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons