http://hdl.handle.net/20.500.12128/16176
Tytuł: | Opresyjne czy podmiotowe traktowanie ucznia, czyli kilka refleksji na temat respektowania zasady podmiotowości we współczesnej szkole |
Autor: | Pituła, Beata |
Słowa kluczowe: | podmiotowość; nauczyciel; uczeń; szkoła |
Data wydania: | 2006 |
Źródło: | Chowanna, T. 1, (2006), s. 96-107 |
Abstrakt: | Kwestie podmiotowości od lat powracają w rozważaniach nad ludzkim życiem, nad istotą, sensem i możliwościami bycia człowiekiem. Idea podmiotowości wydaje się najstarszą zasadą pracy pedagogicznej (znamienne, że także powszechnie akceptowaną), niemniej ciągle jeszcze niedostatecznie realizowaną w praktyce szkolnej (Piotrowski, 2000; Popławska, 2003). W jakim stopniu i zakresie zasada ta jest respektowana w funkcjonowaniu polskiej szkoły pięć lat po wprowadzeniu reformy oświatowej, której jednym z głównych celów było upodmiotowienie procesu dydaktyczno-wychowawczego? - w artykule tym postaram się odpowiedzieć na tak postawione pytanie. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/16176 |
ISSN: | 2353-9682 0137-706X |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WNS) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Pitula_Opresyjne_czy_podmiotowe_traktowanie.pdf | 526,19 kB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons