Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/16176
Tytuł: Opresyjne czy podmiotowe traktowanie ucznia, czyli kilka refleksji na temat respektowania zasady podmiotowości we współczesnej szkole
Autor: Pituła, Beata
Słowa kluczowe: podmiotowość; nauczyciel; uczeń; szkoła
Data wydania: 2006
Źródło: Chowanna, T. 1, (2006), s. 96-107
Abstrakt: Kwestie podmiotowości od lat powracają w rozważaniach nad ludzkim życiem, nad istotą, sensem i możliwościami bycia człowiekiem. Idea podmiotowości wydaje się najstarszą zasadą pracy pedagogicznej (znamienne, że także powszechnie akceptowaną), niemniej ciągle jeszcze niedostatecznie realizowaną w praktyce szkolnej (Piotrowski, 2000; Popławska, 2003). W jakim stopniu i zakresie zasada ta jest respektowana w funkcjonowaniu polskiej szkoły pięć lat po wprowadzeniu reformy oświatowej, której jednym z głównych celów było upodmiotowienie procesu dydaktyczno-wychowawczego? - w artykule tym postaram się odpowiedzieć na tak postawione pytanie.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/16176
ISSN: 2353-9682
0137-706X
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Pitula_Opresyjne_czy_podmiotowe_traktowanie.pdf526,19 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons