http://hdl.handle.net/20.500.12128/16230
Tytuł: | Problem oczekiwań szkolnych uczniów w świetle różnych teorii psychologicznych |
Autor: | Filipczyk-Gałązka, Alicja |
Słowa kluczowe: | uczniowie; psychologia; oczekiwania uczniów |
Data wydania: | 1994 |
Źródło: | Chowanna, T. 1, (1994), s. 20-31 |
Abstrakt: | Proces kształcenia to nieustanna wymiana kontaktów nauczycieli i uczniów, pozostających ze sobą we wzajemnej interakcji, czyli powiązaniach. Pojęcie „interakcja” oznacza nie tylko wymianę bodźców i reakcji między partnerami, ale również wzajemne postrzeganie się oraz porozumienie. W pierwszych kontaktach nauczyciela z uczniami możemy mówić tylko o istnieniu styczności formalnej, oscylującej wokół określonych zadań, wyznaczających z kolei swoisty zespól obowiązków, odmiennych dla każdej ze stron. Wypełnienie swoich obowiązków stanowi gwarancję osiągnięcia określonych skutków. Warunkiem spełnienia zróżnicowanych obowiązków nauczycieli i uczniów jest wytworzenie stosunków osobistych, które określają formę wzajemnego przystosowania (Fragment tekstu). |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/16230 |
ISSN: | 2353-9682 0137-706X |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WNS) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Filipczyk_Galazka_Problem_oczekiwan_szkolnych.pdf | 532,05 kB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons