Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/16274
Tytuł: Profesja pedagoga szkolnego : metodologiczne podstawy badań diagnostyczno-weryfikacyjnych
Tytuł równoległy: The profession of a school pedagogue : methodological basis of diagnostic and verification tests
Autor: Bobik, Bogumiła
Słowa kluczowe: pedagog szkolny; badania diagnostyczno-weryfikacyjne; warunki pracy; zadania pedagoga; formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Data wydania: 2018
Źródło: "Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Pedagogika" T. 27, nr 2 (2018), s. 103-116
Abstrakt: The article concerns the methodology of diagnostic and verification tests over the profession of a school pedagogue. In the introduction, it refers to the beginnings of the profession. Then, current studies in this area are cited. The article describes the assumptions of own research, i.e. their subject and purpose, research problems and methods and techniques used in the study. The results of statistical analyzes were structured in the following areas: working conditions, school pedagogue duties, forms of pedagogical help in working with students, parents and teachers, factors determining the work model of the school pedagogue and individual characteristics important in the pedagogue profession. The analyzes described are the basis for formulating conclusions in the final part of the article.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/16274
ISSN: 2545-3041
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Bobik_Profesja_pedagoga_szkolnego.pdf468,17 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie Autorstwa 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons