Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/16376
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorPastucha-Blin, Agnieszka-
dc.date.accessioned2020-10-08T07:55:27Z-
dc.date.available2020-10-08T07:55:27Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationNeophilologica, T. 27, (2015), s. 164-173pl_PL
dc.identifier.issn2353-088X-
dc.identifier.issn0208-5550-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/16376-
dc.description.abstractThe object of this study focuses on the metatext elements that are present in persuasive writing, in particular in texts taken from various Internet portals and magazines, dedicated to feminine health and beauty. The discursive text operators make it possible to understand different concepts, they explain logical connections between arguments and integrate the information provided by other sources. Their explaining function contributes to the correct interpretation of the text and allows to understand the author’s intentions. This paper discusses, in a synthetic way, the classification of 5 groups of expressions regarded as elements that form textual metatext: logical connectors, frame markers, endophora markers, determinants of information source (footnotes) and glossary code.pl_PL
dc.language.isoitpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectTextual metatextpl_PL
dc.subjectpersuasive writingpl_PL
dc.subjecttext structurepl_PL
dc.subjectsemantic relationspl_PL
dc.subjectmarkerspl_PL
dc.titleIl metadiscorso nei testi persuasivipl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Pastucha_Blin_Il_metadiscorso_nei_testi_persuasivi.pdf552,95 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons