Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/16382
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorŻłobińska-Nowak, Aleksandra-
dc.date.accessioned2020-10-08T09:57:33Z-
dc.date.available2020-10-08T09:57:33Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationNeophilologica, T. 27, (2015), s. 295-314pl_PL
dc.identifier.issn2353-088X-
dc.identifier.issn0208-5550-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/16382-
dc.description.abstractThe present paper is intended to describe and compare the main categories of nouns which belong to the class of objects <passages> in French and Spanish as well as to indicate the most frequent predicates related with this class based on the works of D. Le Pesant and X. Blanco Escoda. Taking as a starting point a verbal lexem passage / pasaje, the author seeks to create a schematic contrastive French-Spanish description in which a sentence and its specified construction with the class of objects <passages> on the position of a subject or object constitutes a basic unit, introduced or not by a set of prepositions. The main purpose of the adopted methodology is to point out the possible translations of all the analyzed structures into Polish.pl_PL
dc.language.isofrpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectClass of objects <passages>pl_PL
dc.subjectpredicates appropriatepl_PL
dc.subjectcontrastive French-Spanish analysispl_PL
dc.subjectsyntactic- semantic patternspl_PL
dc.titleQuelques reflexions sur la perception de l'espace a l'exemple du mot passage/pasajepl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Zlobinska_Nowak_Quelques_reflexions.pdf626,36 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons