Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/16426
Tytuł: Węzłowe problemy pedagogiki i ekonomii we współczesnej Polsce : refleksje nad związkami oświaty z rozwojem społecznym
Autor: Radziewicz-Winnicki, Andrzej
Słowa kluczowe: pedagogika; ekonomia; oświata; Polska; rozwój społeczny
Data wydania: 1994
Źródło: Chowanna, T. 1, (1994), s. 12-19
Abstrakt: Sytuacja współczesnej pedagogiki polskiej jest szczególnie trudna. W powojennej Polsce nauki pedagogiczne wypracowały własne filozoficzno-światopoglądowe oraz ideowe postawy. Rola i miejsce wychowania w życiu publicznym zostały sprowadzone do stricte społeczno-ustrojowych uwarunkowań, co związane, oczywiście, było z ówczesną sytuacją polityczną Polski. Minione dziesięciolecia skompromitowały więc trochę w naszym kraju nauki o wychowaniu. Chyba przypadkowo, bo przecież nie intencjonalnie, zapomniano o tym, że główna funkcja każdej nauki, polegająca na objaśnianiu człowiekowi otaczającej go rzeczywistości, wynika z realizacji 2 wielkich idei nowożytnej filozofii (Fragment tekstu).
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/16426
ISSN: 2353-9682
0137-706X
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Radziewicz_Winnicki_Wezlowe_problemy_pedagogiki.pdf420,12 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons