http://hdl.handle.net/20.500.12128/16426
Tytuł: | Węzłowe problemy pedagogiki i ekonomii we współczesnej Polsce : refleksje nad związkami oświaty z rozwojem społecznym |
Autor: | Radziewicz-Winnicki, Andrzej |
Słowa kluczowe: | pedagogika; ekonomia; oświata; Polska; rozwój społeczny |
Data wydania: | 1994 |
Źródło: | Chowanna, T. 1, (1994), s. 12-19 |
Abstrakt: | Sytuacja współczesnej pedagogiki polskiej jest szczególnie trudna. W powojennej Polsce nauki pedagogiczne wypracowały własne filozoficzno-światopoglądowe oraz ideowe postawy. Rola i miejsce wychowania w życiu publicznym zostały sprowadzone do stricte społeczno-ustrojowych uwarunkowań, co związane, oczywiście, było z ówczesną sytuacją polityczną Polski. Minione dziesięciolecia skompromitowały więc trochę w naszym kraju nauki o wychowaniu. Chyba przypadkowo, bo przecież nie intencjonalnie, zapomniano o tym, że główna funkcja każdej nauki, polegająca na objaśnianiu człowiekowi otaczającej go rzeczywistości, wynika z realizacji 2 wielkich idei nowożytnej filozofii (Fragment tekstu). |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/16426 |
ISSN: | 2353-9682 0137-706X |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WNS) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Radziewicz_Winnicki_Wezlowe_problemy_pedagogiki.pdf | 420,12 kB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons