Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/16476
Tytuł: Un modele cognitif de structures discursives : son application a l'enseignement / l'apprentissage de langues etrangeres
Autor: Miczka, Ewa
Słowa kluczowe: Foreign language teaching; mechanisms of coherence; cognitive methodology
Data wydania: 2004
Źródło: Neophilologica, T. 16, (2004), s. 52-62
Abstrakt: The article discusses connections between concepts of foreign language teaching and the development of linguistic models oftextual units bigger than one phrase. It contains a synthesis of the 20th c. models of text and discourse with sorne special attention paid to the issue of coherence. Still, the main part of the article is devoted to a description of the evolution of contemporary methods used in foreign language teaching, which occurred under the influence of cognitive linguistics.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/16476
ISSN: 2353-088X
0208-5550
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Miczka_Un_modele_cognitif_de_structures.pdf864,66 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons