Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/16497
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorKawiak, Ewelina-
dc.date.accessioned2020-10-15T09:20:18Z-
dc.date.available2020-10-15T09:20:18Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationChowanna, T. 1, (2018), s. 149-160pl_PL
dc.identifier.issn2353-9682-
dc.identifier.issn0137-706X-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/16497-
dc.description.abstractLearning mathematics focuses on task solving. Biggest didactic merits are achieved through solving exercises of a problem type. They develop mathematical thinking, arouse cognitive curiosity, and increase students’ independence. Teaching mathematics with the use of such tasks is an inherent part in the current of the constructivist perspective of education. In the article, the author presents the opinions of the first educational stage teachers on the topic of problem tasks. Moreover, the information concerning the mathematical task solving has been collected, with a special emphasis put on the tasks of the problematic type.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectdidactics of mathematicspl_PL
dc.subjectmathematical taskspl_PL
dc.subjectproblem taskpl_PL
dc.titleZmiana sposobu myślenia o nauczaniu matematyki : zwrot ku zadaniom problemowympl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Kawiak_Zmiana_sposobu_myslenia.pdf297,54 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons