Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/16507
Tytuł: Znaczenie diagnozy gotowości szkolnej w zakresie matematyki w kontekście diagnozy umiejętności matematycznych po klasie I
Autor: Marekwia, Magdalena
Polewczyk, Irena
Słowa kluczowe: mathematical education; school readiness; early school education
Data wydania: 2018
Źródło: Chowanna, T. 1, (2018), s. 131-148
Abstrakt: The article is devoted to the study of mathematical education and school readiness of children at the beginning of the first grade. The conducted research focused on searching for dependence between school readiness of a child at the beginning of school learning and their mathematical abilities after the first grade. The study encompassed first-grade students. During the studies the authors undertook an in-depth analysis of documentation concerning the diagnosis of school readiness and conducted a test of mathematical abilities at the end of the first grade. All assumptions made in the article have been set in a suitable theoretical framework which introduces the research problem and enables its interpretation in respect of the present situation of the educational system.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/16507
ISSN: 2353-9682
0137-706X
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Marekwia_Znaczenie_diagnozy_gotowosci_szkolnej.pdf333,49 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons