Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/16638
Tytuł: Miasto, mit i "Psyche" w imaginarium gier wideo. Symbolika miast i przedstawień miejskich - ujęcie psychoanalityczne
Autor: Piróg, Mirosław
Berezowska, Linda
Słowa kluczowe: Psychoanalyse; Hermeneutik; Stadt; Videospiele; Mythologie; psychoanaliza; hermeneutyka; miasto; gry wideo; mitologia
Data wydania: 2020
Źródło: "Kultura i Wartości" nr 29 (2020), s. 217-239
Abstrakt: Artykuł podejmuje próbę przedstawienia symboliki miasta na gruncie psychoanalizy jako hermeneutyki kultury. Zestawiając ze sobą motywy mityczne z przykładami przedstawień miast w grach wideo, zarysowuje nierozerwalną ambiwalencję motywu miasta, podążającą za Freudowską strukturą osobowości i będącą wyrazem kompleksów składających się konstytucję ludzkiego psyche. Wykorzystanie gier wideo afirmuje uniwersalność programu hermeneutyki psychoanalitycznej a także włącza tzw. nowe media do zakresu badawczych zainteresowań psychoanalizy. Praca jest syntezą seminariów pt. Mitologia Miasta. Podejście psychoanalityczne prowadzonych na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach w roku akademickim 2017/2018 przez dra hab. Mirosława Piróga wraz z Lindą Berezowską.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/16638
DOI: 10.17951/kw.2020.29.217-239
ISSN: 2299-7806
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Pirog_Berezowska_Miasto_mit_i_psyche_w_imaginarium_gier_wideo.pdf1,57 MBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons