http://hdl.handle.net/20.500.12128/16638
Tytuł: | Miasto, mit i "Psyche" w imaginarium gier wideo. Symbolika miast i przedstawień miejskich - ujęcie psychoanalityczne |
Autor: | Piróg, Mirosław Berezowska, Linda |
Słowa kluczowe: | Psychoanalyse; Hermeneutik; Stadt; Videospiele; Mythologie; psychoanaliza; hermeneutyka; miasto; gry wideo; mitologia |
Data wydania: | 2020 |
Źródło: | "Kultura i Wartości" nr 29 (2020), s. 217-239 |
Abstrakt: | Artykuł podejmuje próbę przedstawienia symboliki miasta na gruncie psychoanalizy jako hermeneutyki kultury. Zestawiając ze sobą motywy mityczne z przykładami przedstawień miast w grach wideo, zarysowuje nierozerwalną ambiwalencję motywu miasta, podążającą za Freudowską strukturą osobowości i będącą wyrazem kompleksów składających się konstytucję ludzkiego psyche. Wykorzystanie gier wideo afirmuje uniwersalność programu hermeneutyki psychoanalitycznej a także włącza tzw. nowe media do zakresu badawczych zainteresowań psychoanalizy. Praca jest syntezą seminariów pt. Mitologia Miasta. Podejście psychoanalityczne prowadzonych na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach w roku akademickim 2017/2018 przez dra hab. Mirosława Piróga wraz z Lindą Berezowską. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/16638 |
DOI: | 10.17951/kw.2020.29.217-239 |
ISSN: | 2299-7806 |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (W.Hum.) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Pirog_Berezowska_Miasto_mit_i_psyche_w_imaginarium_gier_wideo.pdf | 1,57 MB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons