Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/16692
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorWidła, Halina-
dc.date.accessioned2020-10-27T11:29:33Z-
dc.date.available2020-10-27T11:29:33Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifier.citationLingwistyka Stosowana, T. 4 (2011), s. 53-67pl_PL
dc.identifier.issn2080-4814-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/16692-
dc.description.abstractThe article presents some remarks on the phenomena which accompany trilingualism of students with language competence in English at the B2 level and in French at the A1 level, learning French through the communicative method approach during the first year of studies. From the point of view of linguistic observation, at the very beginning of the learning process, it is possible to observe: code switching, various forms of transfer and exceptionally interesting psycholinguistic phenomena. The choice of electronic assistance described in the article is motivated by the need for an effective help for aiding the students in this new situation, which seems to be fully justified given the fact that such assistance is missing from the available didactic materials. These complementary exercises allow the teachers to focus on the contents they wish to impart and the competences they wish to develop.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjecttrilingualism of studentspl_PL
dc.subjectteaching foreign languagespl_PL
dc.titleSkuteczność nauczania drugiego języka obcego : próba zastosowania wyników badań w praktycepl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.relation.journalLingwistyka Stosowanapl_PL
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Widla_Skutecznosc_nauczania_drugiego_jezyka_obcego.pdf4,01 MBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons