Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/16721
Tytuł: Edukacja plastyczna dziecka w wieku wczesnoszkolnym - założenia i celowość kształcenia
Autor: Szuścik, Urszula
Słowa kluczowe: education; child; the fine arts; visual perception; stimulation; school curriculum
Data wydania: 2016
Źródło: Konteksty Pedagogiczne, 2016, nr 1, s. 57-66
Abstrakt: The article points to the wisdom and the value of visual arts educa-tion in children of primary school age. This education is of essential importance to the development of child's enactive, iconic and symbolic spheres. On the basis of her own programme, the author shows the universal premises of visual arts education. The programme is based on the analytical psychology approach to shaping of visual perception that is considered to be a stimulator of child's art activities. We are confronted by an innovative and interesting approach to visual arts education in children of primary school age.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/16721
ISSN: 2300-6471
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Szuscik_Edukacja_plastyczna_dziecka.pdf269,63 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie Autorstwa 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons