Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/16812
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorŁaciak, Piotr-
dc.date.accessioned2020-11-02T10:29:56Z-
dc.date.available2020-11-02T10:29:56Z-
dc.date.issued2007-
dc.identifier.citation"Principia" Nr 47/48 (2007), s. 53-77pl_PL
dc.identifier.issn0867-5392-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/16812-
dc.description.abstractW transcendentalnej filozofii jako a priori oznaczane są poznania, przedstawienia, pojęcia, naoczności, warunki, sądy, zasady i prawa. Kryteriami aprioryczności są ścisła ogólność, która wyklucza możliwość wyjątku i apodyktyczna konieczność, na mocy której coś jest tak i nie może być inaczej, a w konsekwencji to, co aspiruje do miana a priori, musi odznaczać się ścisłą ogólnością i apodyktyczną koniecznością. Skąd pochodzi aprioryczna konieczność i ogólność? Nasuwają się dwie możliwe odpowiedzi na to pytanie: albo ogólność i konieczność są ugruntowane w podmiocie, albo w przedmiocie. W pierwszym wypadku mamy do czynienia z subiektywizacją, a w drugim ontologizacją a priori (...)pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/pl/*
dc.subjectHusserlowski model aprioryzmupl_PL
dc.subjectfilozofiapl_PL
dc.titleHusserlowski model aprioryzmu : ontologizacja, deformalizacja i relatywizacja a prioripl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Laciak_Husserlowski_model_aprioryzmu.pdf929,97 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons