http://hdl.handle.net/20.500.12128/16993
Tytuł: | Terapia logopedyczna w procesie rewalidacji dzieci upośledzonych umysłowo (oligofrenopedagogika, oligofrenologopedia) |
Autor: | Stankowski, Adam Brzozowska, Jolanta |
Słowa kluczowe: | oligofrenologopedia; oligofrenopedagogika; logopedia; rewalidacja dzieci upośledzonych umysłowo; pedagogika specjalna |
Data wydania: | 2003 |
Źródło: | Chowanna, 2003, t. 2, s. 54-82 |
Abstrakt: | Przedmiotem rozważań w niniejszym opracowaniu są „oligofrenologopedia” - specjalizacja logopedyczna, której przedmiotem zainteresowania jest problematyka rozwoju mowy dzieci upośledzonych umysłowo w różnym stopniu, oraz „oligofrenologopeda” - bardziej utrwalone w pedagogice specjalnej określenie odnoszone do logopedy, którego podmiotem oddziaływania rehabilitacyjnego, terapeutycznego bądź rewalidacyjnego jest dziecko upośledzone umysłowo mające problem logopedyczny. Oba przytoczone pojęcia wywodzą się z oligofrenopedagogiki - działu pedagogiki specjalnej, którego przedstawiciele w obszarze zainteresowań tej dyscypliny poszukują przesłanek do wychowania i nauczania dzieci upośledzonych umysłowo oraz formułują wnioski[...] |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/16993 |
ISSN: | 2353-9682 0137-706X |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (W.Hum.) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Stankowski_Terapia_logopedyczna_w_procesie_rewalidacji.pdf | 888,74 kB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons