Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/16993
Tytuł: Terapia logopedyczna w procesie rewalidacji dzieci upośledzonych umysłowo (oligofrenopedagogika, oligofrenologopedia)
Autor: Stankowski, Adam
Brzozowska, Jolanta
Słowa kluczowe: oligofrenologopedia; oligofrenopedagogika; logopedia; rewalidacja dzieci upośledzonych umysłowo; pedagogika specjalna
Data wydania: 2003
Źródło: Chowanna, 2003, t. 2, s. 54-82
Abstrakt: Przedmiotem rozważań w niniejszym opracowaniu są „oligofrenologope­dia” - specjalizacja logopedyczna, której przedmiotem zainteresowania jest problematyka rozwoju mowy dzieci upośledzonych umysłowo w różnym stop­niu, oraz „oligofrenologopeda” - bardziej utrwalone w pedagogice specjalnej określenie odnoszone do logopedy, którego podmiotem oddziaływania rehabi­litacyjnego, terapeutycznego bądź rewalidacyjnego jest dziecko upośledzone umysłowo mające problem logopedyczny. Oba przytoczone pojęcia wywodzą się z oligofrenopedagogiki - działu pedagogiki specjalnej, którego przedstawi­ciele w obszarze zainteresowań tej dyscypliny poszukują przesłanek do wycho­wania i nauczania dzieci upośledzonych umysłowo oraz formułują wnioski[...]
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/16993
ISSN: 2353-9682
0137-706X
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Stankowski_Terapia_logopedyczna_w_procesie_rewalidacji.pdf888,74 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons