Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/17094
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorRudnicka, Patrycja-
dc.date.accessioned2020-11-17T12:15:21Z-
dc.date.available2020-11-17T12:15:21Z-
dc.date.issued2007-
dc.identifier.citationChowanna, 2007, t. 1, s. 107-118pl_PL
dc.identifier.issn2353-9682-
dc.identifier.issn0137-706X-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/17094-
dc.description.abstractInternet staje się integralną częścią naszego środowiska; współczesny człowiek coraz częściej ma dostęp do globalnej sieci zarówno w pracy czy szkole, jak i w domu. Rosnąca dostępność i powszechność wykorzystywania Internetu w różnych sferach życia społecznego, jaką na przestrzeni ostatnich lat obserwować możemy w Polsce i na świecie, stanowi rodzaj wyzwania społecznego. Odpowiedzią na nie jest hasło tworzenia społeczeństwa informacyjnego, będące jednym z priorytetów szeroko rozumianej polityki społecznej Unii Europejskiej (Cellary, red., 2002). Areną techno-logicznej rewolucji są niemalże wszystkie dziedziny życia społecznego, a dostęp do Internetu i posiadanie kompetencji umożliwiających sprawne wykorzystywanie nowoczesnych technologii stają się nowym wymiarem statusu jednostki w społeczeństwie (Goliński, 2001; Krzysztofek, Szczepański, 2002). Wraz z rozwojem nowych technologii i wzrostem ich znaczenia nasila się zjawisko cyfrowego podziału (digital divide), a więc rosnących dysproporcji pomiędzy grupami korzystającymi z nowych technologii, a wykluczonymi i odłączonymi. W literaturze przedmiotu i debacie społecznej najczęściej omawiany jest cyfrowy podział będący wynikiem czynników ekonomicznych geografia dysproporcji w dostępie i korzystaniu z Inter-netu odpowiada układowi biedy i bogactwa na świecie, wśród wykluczonych znaleźć można kraje Afryki, Ameryki Łacińskiej, część Azji i Oceanii. Podział ten widoczny jest także w perspektywie lokalnej, wśród członków społeczeństw aspirujących do miana społeczeństw wiedzy, nierównomierny dostęp pewnych grup do Internetu powiązany jest z takimi ich charakterystykami, jak wykształcenie, dochód, miejsce zamieszkania, pochodzenie etniczne (Castells, 2003). Nie są to jedyne przejawy cyfrowego po-działu, równie często u jego podłoża leżą czynniki kulturowe i społeczne; dotyczy to sytuacji, gdy ludzie nie korzystają, lub ograniczają korzystanie, z Internetu pomimo posiadania do niego dostępu w pracy lub w domu. W tym przypadku czynnikami sprzyjającymi wystąpieniu cyfrowego po-działu są płeć i wiek (Castells, 2003; I A B, 2004; Selwy n, 2003).pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectInternetpl_PL
dc.subjectkorzystanie z Internetupl_PL
dc.titleAnaliza porównawcza wzorców korzystania z Internetu dziewcząt i chłopcówpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.relation.journalChowannapl_PL
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Rudnicka_Analiza_porownawcza_wzorcow_korzystania_z_Internetu.pdf344,15 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons