DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Kolbiarz, Artur | - |
dc.date.accessioned | 2020-11-17T12:32:09Z | - |
dc.date.available | 2020-11-17T12:32:09Z | - |
dc.date.issued | 2018 | - |
dc.identifier.citation | Techne. Seria Nowa, Nr 1, (2018), s. 177-204 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 2084-851X | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/17099 | - |
dc.description.abstract | Ołtarz, będąc podstawowym elementem wyposażenia kościelnego, obecny jest powszechnie w sztuce sakralnej. Obok pełnienia funkcji kultowych stanowi świadectwo ewolucji myśli teologicznej oraz zachodzących na
przestrzeni wieków procesów artystycznych. Późnobarokowa i rokokowa sztuka na Śląsku nie była pod tym względem wyjątkiem, a licznie zachowane do naszych czasów dzieła i przekazy archiwalne pozwalają prześledzić szeroki wachlarz przemian zachodzących w „małej architekturze” tego czasu. Kanwę niniejszego artykułu stanowi
grupa nastaw atektonicznych – ramowych, szczególnie licznie reprezentowana na Śląsku przez dzieła artystów działających bądź związanych z osiemnastowiecznym ośrodkiem artystycznym w Bardzie Śląskim. Nie rości on sobie jednak ambicji ujęcia wszystkich obiektów tej grupy, a jedynie istotnych dla rozwoju zjawiska (Fragment tekstu). | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | sztuka sakralna | pl_PL |
dc.subject | sztuka na Śląsku | pl_PL |
dc.subject | Bardo Śląskie | pl_PL |
dc.title | Geneza oraz ewolucja ołtarza ramowego na Śląsku i w twórczości artystów związanych z ośrodkiem artystycznym w Bardzie | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/2084-851X.05.09 | - |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (W.Hum.)
|