Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/17132
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorRhoades, Lance-
dc.contributor.authorMasłoń, Sławomir-
dc.date.accessioned2020-11-18T10:34:27Z-
dc.date.available2020-11-18T10:34:27Z-
dc.date.issued2003-
dc.identifier.citation"Er(r)go", Nr 7, z. 2, 2003, s. 25-37pl_PL
dc.identifier.issn1508-6305-
dc.identifier.issn2544-3186-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/17132-
dc.description.abstract"Jak zawsze, jeśli nie bardziej, kanibalizm zdaje się być dziś w modzie, jako jeden z najszerzej obecnych tematów w nauce i kulturze nowoczesnego Zachodu. Idea kanibalizmu, choć tak rozpowszechniona, wydaje się pozostawać w sprzeczności z współczesnym smakiem oraz wartościami moralnymi. A jednak powtarzająca się reakcja szokowa, którą wywołuje kanibalizm, regularnie obdarza związane z nim towary wartością rynkową. Przedstawienia kanibalizmu w mediach rozrywkowych oraz fascynacja i odraza przez niego budzone przemawiają do zainteresowań społeczeństwa konsumpcyjnego - jego potrzeb, pragnień i obaw. Dwuznaczna reakcja, jaką wywołuje kanibalizm, sugeruje jego pokrewieństwo z konsumpcjonizmem, co jest szczególnie widoczne, gdy wziąć pod uwagę udane przyswojenie tematów kanibalistycznych przez kulturę popularną [...]".pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/*
dc.subjectkanibalizmpl_PL
dc.subjectkanibalizacjapl_PL
dc.subjectkultura popularnapl_PL
dc.titleWidmo i widowisko kanibalizmu w społeczeństwie konsumpcyjnympl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Maslon_Widmo_i_widowisko.pdf4,26 MBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie Autorstwa 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons