DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Sobański, Remigiusz | - |
dc.date.accessioned | 2020-11-23T10:54:25Z | - |
dc.date.available | 2020-11-23T10:54:25Z | - |
dc.date.issued | 1991 | - |
dc.identifier.citation | Śląskie Studia Historyczno-Teologiczne, T. 23/24, (1990/1991), s. 77-85 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 0137-3447 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/17238 | - |
dc.description.abstract | O recepcji prawa można mówić w wielorakim sensie.
1. Recepcja prawa to przejęcie prawa jakiejś grupy społecznej przez inną:
prawo przenosi się synchronicznie lub diachronicznie. Dziś używa się często w takich sytuacjach określenia „transfer prawa". Najbardziej charakterystyczne przykłady takiego transferu to przejęcie „kodeksu" Hammurabiego przez Elamitów, Mezopotan, Asyryjczyków oraz inne narody, wymiana prawa między
miastami greckimi, rozpowszechnienie prawa rzymskiego w całym imperium, a następnie jego recepcja, jaka dokonała się w Europie między XI i XVI wiekiem, rozprzestrzenienie się prawa islamskiego, stosowanie Napoleońskiego Kodeksu cywilnego w Europie1. Recepcja taka ma charakter egzogenny. Jej istota tkwi w tym, że jakaś społeczność przyswaja sobie prawo, w którego powstaniu nie miała udziału. Recepcja taka stanowi przedmiot badań prawno-historycznych (Fragment tekstu). | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | recepcja prawa | pl_PL |
dc.subject | recepcja ustaw kościelnych | pl_PL |
dc.subject | recepcja normy kanonicznej | pl_PL |
dc.title | Recepcja normy kanonicznej | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (W.Teol)
|