Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/17287
Tytuł: Jakość życia jako kategoria pedagogiczna, psychologiczna i socjologiczna - doświadczanie życia przez młode pokolenie w perspektywie empirycznej
Autor: Wysocka, Ewa
Słowa kluczowe: quality of life; young generation; youth; adolescence; emerging adulthood; experiencing life; empirical studies; sociological perspective; educational perspective; psychological perspective
Data wydania: 2014
Źródło: Chowanna, T. 1, (2014), s. 235-259
Abstrakt: This paper provides an overview of an empirical study aimed at examining the phenomenon of experiencing life by a young generation from the psychological, sociological and pedagogical perspectives. The main variables investigated in the study included the level of experienced quality of life, indicators and determinants of life quality. Moreover, the present author made an attempt at assessing life quality from a developmental perspective, and conducted a comparative analysis of the differences between post-primary school youth (adolescents) and tertiary level students (emerging adults) in terms of experiencing quality of life.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/17287
ISSN: 2353-9682
0137-706X
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Wysocka_Jakosc_zycia_jako_kategoria.pdf426,92 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons