Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/17307
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorPietrzyk, Agnieszka-
dc.date.accessioned2020-11-25T14:33:44Z-
dc.date.available2020-11-25T14:33:44Z-
dc.date.issued2001-
dc.identifier.citationChowanna, 2001, t. 2, s. 63-83pl_PL
dc.identifier.issn2353-9682-
dc.identifier.issn0137-706X-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/17307-
dc.description.abstractRozpowszechnione teorie spostrzegania społecznego koncentrują się na procesach percepcji i oceniania innych ludzi, a w niewystarczającym stopniu zwracają uwagę na treść percepcji, właściwości bodźcowe treść ową urucha­miające oraz funkcje, którym treść spostrzeżeń służy. W konsekwencji stan taki ogranicza przewidywanie na podstawie tych teorii, jakie właściwości będą dostrzegane u określonej osoby przez inną określoną jednostkę. W opozycji do tego głównego nurtu teoretycznego ekologiczna teoria percepcji społecz­nej, sformułowana przez L. McArthuri R. Baron (1983), skupia się na treści i funkcji spostrzeżeń społecznych. Zakłada ona, iż spostrzeganie spo­łeczne pełni ważną funkcję adaptacyjną dla jednostki. Wiąże się z jej realnym życiem i służy jej aktywności (perceiving is for doing), a świat zewnętrzny dostarcza społecznie i biologicznie »użytecznych informacji[...]pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectpercepcja społecznapl_PL
dc.subjectpercepcjapl_PL
dc.titleLudzie ubodzy w percepcji nauczycieli i własnej : podobieństwa, różnice konsekwencjepl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.relation.journalChowannapl_PL
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Pietrzyk_Ludzie_ubodzy_w_percepcji_nauczycieli.pdf1,24 MBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons