DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Pietrzyk, Agnieszka | - |
dc.date.accessioned | 2020-11-25T14:33:44Z | - |
dc.date.available | 2020-11-25T14:33:44Z | - |
dc.date.issued | 2001 | - |
dc.identifier.citation | Chowanna, 2001, t. 2, s. 63-83 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 2353-9682 | - |
dc.identifier.issn | 0137-706X | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/17307 | - |
dc.description.abstract | Rozpowszechnione teorie spostrzegania społecznego koncentrują się na procesach percepcji i oceniania innych ludzi, a w niewystarczającym stopniu zwracają uwagę na treść percepcji, właściwości bodźcowe treść ową uruchamiające oraz funkcje, którym treść spostrzeżeń służy. W konsekwencji stan taki ogranicza przewidywanie na podstawie tych teorii, jakie właściwości będą dostrzegane u określonej osoby przez inną określoną jednostkę. W opozycji do tego głównego nurtu teoretycznego ekologiczna teoria percepcji społecznej, sformułowana przez L. McArthuri R. Baron (1983), skupia się na treści i funkcji spostrzeżeń społecznych. Zakłada ona, iż spostrzeganie społeczne pełni ważną funkcję adaptacyjną dla jednostki. Wiąże się z jej realnym życiem i służy jej aktywności (perceiving is for doing), a świat zewnętrzny dostarcza społecznie i biologicznie »użytecznych informacji[...] | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | percepcja społeczna | pl_PL |
dc.subject | percepcja | pl_PL |
dc.title | Ludzie ubodzy w percepcji nauczycieli i własnej : podobieństwa, różnice konsekwencje | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
dc.relation.journal | Chowanna | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WNS)
|