Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/17448
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorRembierz, Marek-
dc.date.accessioned2020-12-01T10:30:53Z-
dc.date.available2020-12-01T10:30:53Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citation"Polska Myśl Pedagogiczna", Nr 2, 2016, s. 135-174pl_PL
dc.identifier.issn2450-4572-
dc.identifier.issn2450-4564-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/17448-
dc.description.abstractAnthropological-pedagogical reflection is an integral part of Stefan Swieżawski's philosophical research. Pedagogical duties, according to Swieżawski, are an inalienable part of the tasks of philosophy practiced in the trend of metaphysical realism, a philosophy intended to provide an overall consideration and affirmation of human existence. According to Swieżawski, philosophy as paideia is an inalienable element of education and self-education, because human development requires philosophical (intellectual, contemplative) reflection on reality. Within Swieżawski's thought, the relationships between philosophy, religious experience and the image of the world, evoke the problem of the same relations within pedagogy, and guide discussions on the relationship between pedagogy and religion, as well as on Christian or Catholic inspiration within education.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/*
dc.subjectStefan Swieżawskipl_PL
dc.subjectrealismpl_PL
dc.subjectmeta-pedagogypl_PL
dc.subjectanthropological-pedagogical reflectionpl_PL
dc.subjecttheory of educationpl_PL
dc.titleRealizm metafizyczny jako inspiracja myśli pedagogicznej : o refleksji antropologiczno-pedagogicznej Stefana Swieżawskiego i jej znaczeniu dla teorii wychowania oraz analiz metapedagogicznychpl_PL
dc.title.alternativeMetaphysical realism as the inspiration of educational thought : about Stefan Swieżawski's anthropological-pedagogical reflections and their importance for educational theory and meta-pedagogical analysispl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.identifier.doi10.4467/24504564PMP.16.007.6685-
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Rembierz_Realizm_metafizyczny.pdf675 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons