Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/17516
Tytuł: Placówka opiekuńczo-wychowawcza typu resocjalizacyjnego jako organizacja ucząca się przez doświadczenie (syndrom zmiennych badawczych sprawności organizacyjnej)
Autor: Wolan, Tadeusz
Słowa kluczowe: pedagogika resocjalizacyjna; placówki opiekuńczo-wychowawcze; wychowanie resocjalizacyjne
Data wydania: 2004
Źródło: Chowanna, 2004, t. 1, s. 164-188
Abstrakt: Doświadczenie społeczne wskazuje, iż pedagogika resocjalizacyjna jako jedna z dyscyplin pedagogiki specjalnej uzyskuje coraz wyższą rangę. Zajmuje się ona defektami rozwojowymi, funkcjonowaniem, możliwościami i trudno­ściami w rozwoju jednostek niepełnosprawnych moralnie, o zachowaniach aspołecznych i antyspołecznych2. W toku historycznego rozwoju wypracowała twierdzenia o wysokim szczeblu ogólności, wskazujące, jak osiągać określone cele wychowania, wyjaśniające specyficzne zjawiska zachodzące w procesie wychowania osób społecznie niedostosowanych[...]
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/17516
ISSN: 2353-9682
0137-706X
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Wolan_Placowka_opiekunczo_wychowawcza.pdf896,56 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons