Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/17563
Tytuł: Weniger ist mehr : einige Reflexionen zur Vermittlung der Phraseme im DaF-Unterricht
Autor: Zenderowska-Korpus, Grażyna
Słowa kluczowe: Phraseologie; Fremdsprachenunterricht DaF; Kleintexte; phraseologische Kompetenz; phraseology; teaching German as a foreign language; short texts; phraseological competence
Data wydania: 2020
Źródło: "Linguistische Treffen in Wrocław" (2020), Vol. 18, s. 361-371
Abstrakt: The topic of the article is a reflection on the possibilities of using short press texts in teaching foreign language phraseology. In the article, examples of exercises and tasks developing language skills and phraseological competence will be shown on the example of texts taken from German newspaper „Die Zeit“ (2012). The subject of the article meets the expectations of teachers as well as the postulates of phraseologists.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/17563
DOI: 10.23817/lingtreff.18-26
ISSN: 2657–5647
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Zenderowska_Korpus_weniger_ist_mehr_einige.pdf332,61 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons