http://hdl.handle.net/20.500.12128/17625
Tytuł: | Całościowa koncepcja rozwoju języka a parametry diagnozowania poziomu kompetencji lingwistycznej dziecka |
Autor: | Rostańska, Eugenia |
Słowa kluczowe: | kompetencje lingwistyczne dziecka; rozwój języka; edukacja wczesnoszkolna; nauczanie początkowe |
Data wydania: | 1996 |
Źródło: | Chowanna, 1996, t. 1/2, s. 29-33 |
Abstrakt: | Współczesne teorie edukacyjne wnoszą nie tylko wyjaśnienia i odpowiedzi na postawione pytania czy zarysowane problemy, lecz również stanowią podłoże nowych odniesień praktycznych i metodycznych. Pod ich wpływem procesom zmian ulega również schemat podziału przedmiotowego w szkołach. Efekty tych procesów „zawieszone są” w prymarności podmiotowego traktowania ucznia, interdyscyplinarnego przygotowania nauczyciela, operacjonalizacji celów nauczania, w zasadniczej zmianie — w integracji nauczania. W edukacji wczesnoszkolnej procesy te są szczególnie wyraźne w rozumieniu i traktowaniu języka oraz edukacji językowej. Z przedmiotu nauczania szkolnego w elementarnych dziedzinach: sprawności użycia i wiedzy języku została wydzielona sfera związana z indefinibilnymi stronami kontaktu werbalnego w procesie uczenia się i uczenia języka. Sfera ta wyznacza możliwości oraz ograniczenia edukacji językowej dziecka z klas początkowych, tkwiące w procesach nabywania i kształcenia języka[...] |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/17625 |
ISSN: | 2353-9682 0137-706X |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WNS) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Rostanska_Calosciowa_koncepcja_rozwoju_jezyka.pdf | 314,54 kB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons