Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/17625
Tytuł: Całościowa koncepcja rozwoju języka a parametry diagnozowania poziomu kompetencji lingwistycznej dziecka
Autor: Rostańska, Eugenia
Słowa kluczowe: kompetencje lingwistyczne dziecka; rozwój języka; edukacja wczesnoszkolna; nauczanie początkowe
Data wydania: 1996
Źródło: Chowanna, 1996, t. 1/2, s. 29-33
Abstrakt: Współczesne teorie edukacyjne wnoszą nie tylko wyjaśnienia i odpowiedzi na postawione pytania czy zarysowane problemy, lecz również stanowią podłoże nowych odniesień praktycznych i metodycznych. Pod ich wpły­wem procesom zmian ulega również schemat podziału przedmiotowego w szkołach. Efekty tych procesów „zawieszone są” w prymarności pod­miotowego traktowania ucznia, interdyscyplinarnego przygotowania nauczy­ciela, operacjonalizacji celów nauczania, w zasadniczej zmianie — w integ­racji nauczania. W edukacji wczesnoszkolnej procesy te są szczególnie wyraźne w rozu­mieniu i traktowaniu języka oraz edukacji językowej. Z przedmiotu naucza­nia szkolnego w elementarnych dziedzinach: sprawności użycia i wiedzy języku została wydzielona sfera związana z indefinibilnymi stronami kon­taktu werbalnego w procesie uczenia się i uczenia języka. Sfera ta wyznacza możliwości oraz ograniczenia edukacji językowej dziecka z klas początko­wych, tkwiące w procesach nabywania i kształcenia języka[...]
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/17625
ISSN: 2353-9682
0137-706X
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Rostanska_Calosciowa_koncepcja_rozwoju_jezyka.pdf314,54 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons