http://hdl.handle.net/20.500.12128/17683
Tytuł: | Monocentryczno-pluralistyczne oblicza nowej edukacji |
Autor: | Mańka, Aleksander Roter, Adam |
Słowa kluczowe: | edukacja; nurty pedagogiczne; pedagogika |
Data wydania: | 1997 |
Źródło: | Chowanna,1997, t. 1, s. 39-47 |
Abstrakt: | Dynamiczne procesy przemian społeczno-politycznych i ekonomicznych w naszym kraju, zapoczątkowane w latach osiemdziesiątych, wprowadziły w polskie życie społeczne atmosferę gwałtownej ewolucji. Rzeczywistość społeczno-polityczna, w jakiej znalazło się społeczeństwo polskie po 1989 roku, stanowi dla dzisiejszych pokoleń sytuację nową, nieznaną z doświadczeń, sytuację, w której dopiero kształtują się struktury powiązań mechanizmów społecznych, ekonomiczno-gospodarczych i politycznych. Zaistniałe przemiany wymogły konieczność dokonania niekiedy radykalnych zmian w myśleniu i pojmowaniu rzeczywistości. Kształtowane prawie przez pół wieku w minionym systemie sposoby funkcjonowania wywołały pewne nawyki i reguły w myśleniu o tworzeniu rzeczywistości. Obecnie nie znajdują one zastosowania ani nie mają wartości rozwojowej w nowej sytuacji naszego społeczeństwa[...] |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/17683 |
ISSN: | 2353-9682 0137-706X |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WNS) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Manka_Monocentryczno_pluralistyczne_oblicza_nowej_edukacji.pdf | 431,9 kB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons