Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/17683
Tytuł: Monocentryczno-pluralistyczne oblicza nowej edukacji
Autor: Mańka, Aleksander
Roter, Adam
Słowa kluczowe: edukacja; nurty pedagogiczne; pedagogika
Data wydania: 1997
Źródło: Chowanna,1997, t. 1, s. 39-47
Abstrakt: Dynamiczne procesy przemian społeczno-politycznych i ekonomicznych w naszym kraju, zapoczątkowane w latach osiemdziesiątych, wprowadziły w polskie życie społeczne atmosferę gwałtownej ewolucji. Rzeczywistość społeczno-polityczna, w jakiej znalazło się społeczeństwo polskie po 1989 roku, stanowi dla dzisiejszych pokoleń sytuację nową, nieznaną z doświad­czeń, sytuację, w której dopiero kształtują się struktury powiązań mecha­nizmów społecznych, ekonomiczno-gospodarczych i politycznych. Zaistniałe przemiany wymogły konieczność dokonania niekiedy radykalnych zmian w myśleniu i pojmowaniu rzeczywistości. Kształtowane prawie przez pół wieku w minionym systemie sposoby funkcjonowania wywołały pewne nawy­ki i reguły w myśleniu o tworzeniu rzeczywistości. Obecnie nie znajdują one zastosowania ani nie mają wartości rozwojowej w nowej sytuacji naszego społeczeństwa[...]
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/17683
ISSN: 2353-9682
0137-706X
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Manka_Monocentryczno_pluralistyczne_oblicza_nowej_edukacji.pdf431,9 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons