DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Szuścik, Urszula | - |
dc.date.accessioned | 2020-12-12T09:35:56Z | - |
dc.date.available | 2020-12-12T09:35:56Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.citation | "Studia Pedagogiczne" Nr 35 (2020), s. 53-61 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 2083-179X | - |
dc.identifier.issn | 2449-8971 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/17750 | - |
dc.description.abstract | W artykule przedstawiono założenia i wyniki eksperymentów naturalnych pedagogicznych
w zakresie stymulacji twórczości plastycznej dziecka w wieku wczesnoszkolnym
i przedszkolnym (dzieci 2- i 3-letnich). Badania nad oddziaływaniem percepcji wzrokowej na aktywność plastyczną dziecka zrealizowano z dziećmi w młodszym wieku
szkolnym, szukając czynników rozwoju i stymulacji twórczości plastycznej dzieci
w tym wieku. Kolejne badania nad percepcją wzrokową a twórczością plastyczną
dziecka przeprowadzono badając strukturę bazgroty dziecięcej. W jednym i drugim
przypadku metodą badawczą był eksperyment naturalny pedagogiczny techniką grup
równoległych. Badania te stanowią punkt wyjścia dla tworzenia nowej koncepcji pedagogicznej
stymulowania działań plastycznych dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
Stymulacja ta stwarza dzieciom drogę eksperymentowania w dziedzinie
problemów wizualnych i plastycznych, zapewniając możliwość dopracowywania się
własnej struktury poszczególnych jakości wizualnych i rozwoju twórczości. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/ | * |
dc.subject | percepcja wzrokowa | pl_PL |
dc.subject | twórczość plastyczna | pl_PL |
dc.subject | bazgrota | pl_PL |
dc.subject | dziecko | pl_PL |
dc.title | Percepcja wzrokowa w stymulacji plastycznej dziecka | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.25951/4153 | - |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WSiNoE)
|