http://hdl.handle.net/20.500.12128/17756
Tytuł: | Wstęp |
Autor: | Krasoń, Katarzyna |
Słowa kluczowe: | pedagogika; talent; dziecko; kształcenie |
Data wydania: | 2011 |
Źródło: | Chowanna, Nr 1, (2011), s. 7-10 |
Abstrakt: | Doris Lessing we wstępie do jednej ze swoich najlepszych powieści, utyskując na brak zrozumienia krytyków dla artystów (które my możemy pojmować znacznie szerzej: jako trudności w porozumieniu się człowieka z człowiekiem), napisała, iż jest to konsekwencją kształcenia, jakiemu poddane są dzieci. Na starcie bowiem i cały czas spędzony w szkole wychowankowie poddawani są swoistej klasyfikacji — jak nazywa to Noblistka, może mało finezyjnie acz adekwatnie — niczym w końskiej gonitwie. Edukacja rozpoczyna się „od ocen, nagród, lokat przydziału do grup w zależności od zdolności, przyznawanych gwiazdek — a w wielu szkołach wciąż także pasków […]. Od samego początku dziecko uczy się takiego myślenia — zawsze w kategoriach porównań, zwycięstw i porażek (Fragment tekstu). |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/17756 |
ISSN: | 2353-9682 0137-706X |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WNS) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Krason_Wstep_Chowanna_2011.pdf | 343,12 kB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons