Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/17756
Tytuł: Wstęp
Autor: Krasoń, Katarzyna
Słowa kluczowe: pedagogika; talent; dziecko; kształcenie
Data wydania: 2011
Źródło: Chowanna, Nr 1, (2011), s. 7-10
Abstrakt: Doris Lessing we wstępie do jednej ze swoich najlepszych powieści, utyskując na brak zrozumienia krytyków dla artystów (które my możemy pojmować znacznie szerzej: jako trudności w porozumieniu się człowieka z człowiekiem), napisała, iż jest to konsekwencją kształcenia, jakiemu poddane są dzieci. Na starcie bowiem i cały czas spędzony w szkole wychowankowie poddawani są swoistej klasyfikacji — jak nazywa to Noblistka, może mało finezyjnie acz adekwatnie — niczym w końskiej gonitwie. Edukacja rozpoczyna się „od ocen, nagród, lokat przydziału do grup w zależności od zdolności, przyznawanych gwiazdek — a w wielu szkołach wciąż także pasków […]. Od samego początku dziecko uczy się takiego myślenia — zawsze w kategoriach porównań, zwycięstw i porażek (Fragment tekstu).
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/17756
ISSN: 2353-9682
0137-706X
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Krason_Wstep_Chowanna_2011.pdf343,12 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons