http://hdl.handle.net/20.500.12128/17949
Tytuł: | Zmiana społeczna a problem tożsamości jednostki |
Autor: | Syrek, Ewa |
Słowa kluczowe: | transformacja; zmiana społeczna; tożsamość jednostki |
Data wydania: | 1997 |
Źródło: | Chowanna, 1997, t. 1, s. 48-53 |
Abstrakt: | Problematyka wiodących zagadnień poruszanych w niniejszym tomie (patrz wstęp — Od Redaktora) sugeruje, że sytuacja zmiany społecznej (transformacji), w jakiej znajduje się nasze społeczeństwo, stwarza wiele ograniczeń dla pilnych i jakże oczekiwanych przemian w płaszczyźnie szeroko rozumianej edukacji. Można, prowadząc różnego rodzaju analizy, wyszczególnić problemy bliskie badaczom zjawisk społecznych. Pewnym niebezpiecznym zjawiskiem w badaniach dotyczących zmian w otaczającej nas rzeczywistości społecznej jest koncentracja zainteresowań reprezentantów nauk o wychowaniu na pewnych tylko dziedzinach, doraźnie istotnych bądź też szczególnie szybko i wyraźnie zmieniających się, np. pod wpływem określonych decyzji resortów edukacji narodowej ( Tarkowska, 1993). Niniejsze rozważanie teoretyczne podejmuje kwestie tożsamości jednostki w warunkach kreowania nowego ładu w społeczeństwie postmonocentrycznym. Wydaje się, że charakter i dynamikę przemian oświatowych można rozpatrywać w kontekście współoddziaływania kilku poziomów występujących zjawisk, m.in. i tych poruszanych w artykule. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/17949 |
ISSN: | 2353-9682 0137-706X |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WNS) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Syrek_Zmiana_spoleczna_a_problem_tozsamosci.pdf | 359,08 kB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons