DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Stępień-Lampa, Natalia | - |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T09:27:50Z | - |
dc.date.available | 2020-12-28T09:27:50Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.citation | "Studia Politicae Universitatis Silesiensis" T. 29 (2020), s. 49-59 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 2353-9747 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/18013 | - |
dc.description.abstract | The article characterizes the most important
changes in the school system undertaken
in 2015—2019 and the political
context of these changes. The author analyzes
the increase in compulsory education
age and the assumptions of the education
system reform as a result of which
junior high schools were closed. The next
part presents the public opinion about the
Polish school and its implemented change.
The final issue taken up in the study is the
results of the PISA 2018. W artykule scharakteryzowano najważniejsze
zmiany w ustroju szkolnym podjęte
w latach 2015—2019 i polityczny
kontekst tych zmian. Analizie poddano
podwyższenie wieku obowiązkowej edukacji
oraz założenia reformy systemu
oświaty, w wyniku której m.in. zlikwidowano
szkoły gimnazjalne. W dalszej części
przedstawiono zdanie opinii publicznej na
temat polskiej szkoły oraz wprowadzanej
w niej zmiany. Ostatnią kwestią podjętą w
opracowaniu są wyniki badania PISA 2018. | pl_PL |
dc.language.iso | en | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/ | * |
dc.subject | the school system reform | pl_PL |
dc.subject | the shutdown of the junior secondary schools | pl_PL |
dc.subject | the political context of the educational changes | pl_PL |
dc.subject | the social moods | pl_PL |
dc.subject | PISA 2018 | pl_PL |
dc.subject | reforma systemu oświaty | pl_PL |
dc.subject | likwidacja gimnazjów | pl_PL |
dc.subject | podwyższenie wieku obowiązkowej edukacji | pl_PL |
dc.subject | nastroje społeczne | pl_PL |
dc.title | The political context of reforms and the condition of the Polish school during the first term of rule of Law and Justice | pl_PL |
dc.title.alternative | Polityczny kontekst reform i kondycja polskiej szkoły w trakcie pierwszej kadencji rządów Prawa i Sprawiedliwości | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.31261/spus.9574 | - |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WNS)
|