Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/18013
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorStępień-Lampa, Natalia-
dc.date.accessioned2020-12-28T09:27:50Z-
dc.date.available2020-12-28T09:27:50Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citation"Studia Politicae Universitatis Silesiensis" T. 29 (2020), s. 49-59pl_PL
dc.identifier.issn2353-9747-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/18013-
dc.description.abstractThe article characterizes the most important changes in the school system undertaken in 2015—2019 and the political context of these changes. The author analyzes the increase in compulsory education age and the assumptions of the education system reform as a result of which junior high schools were closed. The next part presents the public opinion about the Polish school and its implemented change. The final issue taken up in the study is the results of the PISA 2018. W artykule scharakteryzowano najważniejsze zmiany w ustroju szkolnym podjęte w latach 2015—2019 i polityczny kontekst tych zmian. Analizie poddano podwyższenie wieku obowiązkowej edukacji oraz założenia reformy systemu oświaty, w wyniku której m.in. zlikwidowano szkoły gimnazjalne. W dalszej części przedstawiono zdanie opinii publicznej na temat polskiej szkoły oraz wprowadzanej w niej zmiany. Ostatnią kwestią podjętą w opracowaniu są wyniki badania PISA 2018.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/*
dc.subjectthe school system reformpl_PL
dc.subjectthe shutdown of the junior secondary schoolspl_PL
dc.subjectthe political context of the educational changespl_PL
dc.subjectthe social moodspl_PL
dc.subjectPISA 2018pl_PL
dc.subjectreforma systemu oświatypl_PL
dc.subjectlikwidacja gimnazjówpl_PL
dc.subjectpodwyższenie wieku obowiązkowej edukacjipl_PL
dc.subjectnastroje społecznepl_PL
dc.titleThe political context of reforms and the condition of the Polish school during the first term of rule of Law and Justicepl_PL
dc.title.alternativePolityczny kontekst reform i kondycja polskiej szkoły w trakcie pierwszej kadencji rządów Prawa i Sprawiedliwościpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.identifier.doi10.31261/spus.9574-
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Stepien-Lampa_The_political_context_of_reforms_and_the_condition_of_the_Polish_school.pdf406,45 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons