Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/18043
Tytuł: Czy etyki w biznesie można się nauczyć?
Autor: Kapias, Michał
Słowa kluczowe: etyka; biznes
Data wydania: 2004
Źródło: Śląskie Studia Historyczno-Teologiczne, T. 37, nr 1 (2004), s. 257-260
Abstrakt: Zmiany społeczno-gospodarcze, jakie w ciągu ostatnich kilkunastu lat szerokim kołem zataczają się w naszym kraju, doprowadziły do wzrostu zainteresowania się działalnością biznesu. W ramach życia społecznego działalność taka jawi się jako specyficzna dziedzina ludzkiej aktywności w świecie. Dzięki temu ma ona na celu przekształcanie świata zewnętrznego, stawiając czoło napięciu istniejącemu pomiędzy nieograniczonymi pragnieniami ludzkimi a ograniczonymi środkami, jakie dostarcza świat i techniczne możliwości ludzkie. Niestety, wiele środowisk w naszym kraju, przenikniętych duchem skrajnego ekonomizmu, żyje w przeświadczeniu, iż działalność biznesowa ma na celu jedynie zaspokojenie potrzeb ludzkich rozumianych wyłącznie w kategoriach materialnych. Tego typu stanowiska nie dostrzegają innych wymiarów życia ludzkiego, nie wspominając nawet o odniesieniu go do fundamentalnych zasad życia moralnego (Fragment tekstu).
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/18043
ISSN: 0137-3447
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Teol)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Kapias_Czy_etyki_w_biznesie.pdf243,2 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons