http://hdl.handle.net/20.500.12128/18069
Tytuł: | Zwierzęta a dydaktyka literatury : wokół szkolnej lektury powieści Olgi Tokarczuk Prowadź swój pług przez kości umarłych |
Tytuł równoległy: | Animals in Didactics : Reading Olga Tokarczuk’s Novel Prowadź swój pług przez kości umarłych [Drive Your Plow Over the Bones of the Dead] at School |
Autor: | Wójcik-Dudek, Małgorzata |
Słowa kluczowe: | didactics; curriculum; interpretation |
Data wydania: | 2012 |
Źródło: | "Postscriptum Polonistyczne", 2012, nr 2, s. 251- 261 |
Abstrakt: | The author of the article proposes the way of reading and interpreting Olga Tokarczuk’s novel at high school. The choice of the novel results not only from the changes in curricu-lum, but also from a chance of enriching the lists of obligatory reading with the texts under-taking interesting problems such as relation between man and animals. The scholar sees here a counterweight for problems connected with liberation of the nation or social topics that seem to dominate in Polonistic discourse at high-school. The very presence of Olga Tokarczuk’s novel at Polish language classes would question an anthropocentric way of interpreting the world around. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/18069 |
ISSN: | 1898-1593 2353-9844 |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (W.Hum.) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Wojcik-Dudek_Zwierzeta_a_dydaktyka.pdf | 453,84 kB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons