Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/18069
Tytuł: Zwierzęta a dydaktyka literatury : wokół szkolnej lektury powieści Olgi Tokarczuk Prowadź swój pług przez kości umarłych
Tytuł równoległy: Animals in Didactics : Reading Olga Tokarczuk’s Novel Prowadź swój pług przez kości umarłych [Drive Your Plow Over the Bones of the Dead] at School
Autor: Wójcik-Dudek, Małgorzata
Słowa kluczowe: didactics; curriculum; interpretation
Data wydania: 2012
Źródło: "Postscriptum Polonistyczne", 2012, nr 2, s. 251- 261
Abstrakt: The author of the article proposes the way of reading and interpreting Olga Tokarczuk’s novel at high school. The choice of the novel results not only from the changes in curricu-lum, but also from a chance of enriching the lists of obligatory reading with the texts under-taking interesting problems such as relation between man and animals. The scholar sees here a counterweight for problems connected with liberation of the nation or social topics that seem to dominate in Polonistic discourse at high-school. The very presence of Olga Tokarczuk’s novel at Polish language classes would question an anthropocentric way of interpreting the world around.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/18069
ISSN: 1898-1593
2353-9844
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Wojcik-Dudek_Zwierzeta_a_dydaktyka.pdf453,84 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons