Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/18076
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorCudak, Romuald-
dc.date.accessioned2020-12-29T14:25:23Z-
dc.date.available2020-12-29T14:25:23Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.citation"Postscriptum Polonistyczne", 2012, nr 2, s. 31-40pl_PL
dc.identifier.issn1898-1593-
dc.identifier.issn2353-9844-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/18076-
dc.description.abstractThe article presents the most important changes in the contemporary literary criticism and the ways in which they influence thinking of Polish education among foreigners. The author concentrates above all on teaching Polish literature and culture; he begins with reflection on the very essence and aim of teaching Polish literature to foreigners, then he discusses the main problems and doubts that an educator nowadays must face. He describes also different possible models of Polish literary and cultural education designed for foreigners.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/*
dc.subjectPolish as a foreign languagepl_PL
dc.subjectPolish literaturepl_PL
dc.subjectteachingpl_PL
dc.subjectPolish studiespl_PL
dc.subjecttheory of literaturepl_PL
dc.subjectmethodology of teaching Polish as a foreign languagepl_PL
dc.titleEdukacja literacka cudzoziemców w sytuacji przemianpl_PL
dc.title.alternativeLiterary Education of Foreigners in the Period of Transformationpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Cudak_Edukacja_literacka.pdf381,07 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons