Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/18169
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorSzafrańska, Anna-
dc.date.accessioned2021-01-07T10:12:22Z-
dc.date.available2021-01-07T10:12:22Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citation"Lubelski Rocznik Pedagogiczny" T. 39, z. 4 (2020), s. 39-52pl_PL
dc.identifier.issn0137-6136-
dc.identifier.issn2449-8327-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/18169-
dc.description.abstractZe względu na zmieniające się warunki funkcjonowania indywidualnego przyszłych nauczycieli coraz większego znaczenia nabiera kwestia przygotowania ich do życia w środowisku zróżnicowanym kulturowo. Współczesna młodzież akademicka jest w szczególnej sytuacji, nie tylko ze względu na to, że uczestniczy w tak szybko zmieniającym się świecie społeczno-kulturowym, ale również z powodu doświadczania zjawisk, które nigdy w takiej skali nie były obecne, a jej tożsamości i biografie są kształtowane przez tendencje makrospołeczne i makroekonomiczne. Namysł nad młodym, uczącym się pokoleniem Polaków i Czechów wiąże się z próbą znalezienia odpowiedzi na wiele pytań, wśród których ważne miejsce zajmują te dotyczące spostrzegania przez nich środowiska, w którym funkcjonują na co dzień – pogranicza. Poznawanie odmiennych kultur, w przestrzeni pogranicza, odbywa się w sposób naturalny, spontaniczny – przyczynia się do tego w dużym stopniu handel przygraniczny czy działania transgraniczne. W konsekwencji tych procesów powstaje szereg społecznych nastawień wobec nieznanych i nieoswojonych wartości, których nosicielami są Inni (stąd uznałam, że istotnym będzie poznanie, w jaki sposób młodzi dorośli spostrzegają sytuację na pograniczu będącą efektem funkcjonowania obok siebie grup różnych narodowości). Na potrzeby artykułu zostały przygotowane opisy i wyjaśnienia odnoszące się do problemu, jak badani spostrzegają sytuację na pograniczu będącą efektem funkcjonowania obok siebie osób różnych narodowości.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/*
dc.subjectedukacja międzykulturowapl_PL
dc.subjectmłodzież akademickapl_PL
dc.subjectpograniczepl_PL
dc.subjectspostrzeganie Innegopl_PL
dc.titleFunkcjonowanie na pograniczu a spostrzeganie zróżnicowania kulturowego w deklaracjach polskich i czeskich studentówpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.identifier.doi10.17951/lrp.2020.39.4.39-52-
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Szafranska_Funkcjonowanie_na_pograniczu_a_spostrzeganie_zroznicowania_kulturowego.pdf340,84 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie Autorstwa 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons