DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Szafrańska, Anna | - |
dc.date.accessioned | 2021-01-07T10:12:22Z | - |
dc.date.available | 2021-01-07T10:12:22Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.citation | "Lubelski Rocznik Pedagogiczny" T. 39, z. 4 (2020), s. 39-52 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 0137-6136 | - |
dc.identifier.issn | 2449-8327 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/18169 | - |
dc.description.abstract | Ze względu na zmieniające się warunki funkcjonowania indywidualnego
przyszłych nauczycieli coraz większego znaczenia nabiera kwestia przygotowania ich do
życia w środowisku zróżnicowanym kulturowo. Współczesna młodzież akademicka jest
w szczególnej sytuacji, nie tylko ze względu na to, że uczestniczy w tak szybko zmieniającym
się świecie społeczno-kulturowym, ale również z powodu doświadczania zjawisk, które nigdy
w takiej skali nie były obecne, a jej tożsamości i biografie są kształtowane przez tendencje
makrospołeczne i makroekonomiczne. Namysł nad młodym, uczącym się pokoleniem Polaków
i Czechów wiąże się z próbą znalezienia odpowiedzi na wiele pytań, wśród których ważne
miejsce zajmują te dotyczące spostrzegania przez nich środowiska, w którym funkcjonują na
co dzień – pogranicza. Poznawanie odmiennych kultur, w przestrzeni pogranicza, odbywa
się w sposób naturalny, spontaniczny – przyczynia się do tego w dużym stopniu handel
przygraniczny czy działania transgraniczne. W konsekwencji tych procesów powstaje szereg
społecznych nastawień wobec nieznanych i nieoswojonych wartości, których nosicielami są
Inni (stąd uznałam, że istotnym będzie poznanie, w jaki sposób młodzi dorośli spostrzegają
sytuację na pograniczu będącą efektem funkcjonowania obok siebie grup różnych narodowości).
Na potrzeby artykułu zostały przygotowane opisy i wyjaśnienia odnoszące się do problemu,
jak badani spostrzegają sytuację na pograniczu będącą efektem funkcjonowania obok siebie
osób różnych narodowości. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/ | * |
dc.subject | edukacja międzykulturowa | pl_PL |
dc.subject | młodzież akademicka | pl_PL |
dc.subject | pogranicze | pl_PL |
dc.subject | spostrzeganie Innego | pl_PL |
dc.title | Funkcjonowanie na pograniczu a spostrzeganie zróżnicowania kulturowego w deklaracjach polskich i czeskich studentów | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.17951/lrp.2020.39.4.39-52 | - |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WSiNoE)
|